پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ – ۱۰:۵۰

اپن اینترست برای بسیاری از معامله گران فارکس، مفهوم آشنایی نیست. اپن اینترست خالص قرارداد های نفت خام در بازار آتی یا فیوچرز را نشان می دهد. ترکیب اپن اینترست، حجم معاملاتی آتی و حرکت قیمت نفت خام در بازار اسپات می تواند چشم انداز خوبی از روند بازار ارائه کند. تحلیل فیوچرز نفت خام سبک هر روز منتشر می شود. برای آشنایی با نحوه تحلیل اپن اینترست روی این مقاله کلیک کنید! چگونه با اپن اینترست (Open Interest) و حجم تحلیل کنیم؟

تحلیل فیوچرز بازار نفت خام سبک!


فیوچرز نفت – پنجشنبه ۲۷ مهر

روز چهارشنبه در بازار فیوچرز نفت خام سبک، اپن اینترست بازار به رالی نزولی خود ادامه داد و ۲٫۸ هزار واحد پایین آمد. این حرکت نزولی برای پنجمین روز متوالی بوده است. در مقابل حجم معاملات آتی افزایش یافت و بیش از ۱۱۵ هزار واحد جهش کرد.

تحلیل اپن اینترست

روز چهارشنبه قیمت نفت خام سبک افزایش یافت و به نرخ ۹۰ دلاری رسید. با این حال اپن اینترست بازار افت کرد. این یعنی احتمال بازگشت اصلاحی و نزولی بازار در کوتاه مدت وجود دارد. اما از دید خریداران، اوج قیمتی سال ۲۰۲۳ در نرخ ۹۵ دلار هنوز هم مقاومت کلیدی برای خریداران به شمار می رود.

تحلیل فیوچرز نفت خام سبک 19 اکتبر 1 تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
نمودار حجم، اپن اینترست (خط آبی) و قیمت نفت خام سبک (خط قرمز)

تحلیل فیوچرز نفت – چهارشنبه ۲۶ مهر

روز سه شنبه اپن اینترست بازار برای دومین روز متوالی کاهش یافت و ۲۲٫۷ هزار واحد پایین آمد. با این حال حجم معاملات آتی ۱۳٫۵ هزار واحد رشد کرد.

تحلیل اپن اینترست

روز سه شنبه قیمت نفت خام افزایش یافت. در این میان اپن اینترست بازار افت کرد که نشانگر حرکت صعودی کوتاه مدت است. با این حال از دید صعودی، اوج قیمتی اخیر در نرخ ۹۵ دلار هدف بعدی خریداران نفت خام به شمار می رود.

تحلیل فیوچرز نفت خام سبک 18 اکتبر 2 تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
نمودار حجم، اپن اینترست (خط آبی) و قیمت نفت خام سبک (خط قرمز)

فیوچرز نفت – سه شنبه ۲۵ مهر

روز دوشنبه اپن اینترست بازار کاهش یافت و ۹٫۲ هزار واحد پایین آمد. این حرکت نزولی برای سومین روز متوالی بوده است. حجم معاملات آتی نیز افت کرد و ۳۹۷٫۵ هزار واحد تضعیف شد.

تحلیل اپن اینترست

روز دوشنبه قیمت نفت خام بعد از لمس نرخ ۸۸ دلار کاهش یافت. این حرکت نزولی با افت اپن اینترست و حجم معاملات آتی همراه بود. این یعنی بازگشت اصلاحی بازار کوتاه مدت خواهد بود.

تحلیل فیوچرز نفت خام سبک 17 اکتبر 3 تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
نمودار حجم، اپن اینترست (خط آبی) و قیمت نفت خام سبک (خط قرمز)

فیوچرز نفت – دوشنبه ۲۴ مهر

روز جمعه اپن اینترست بازار برای دومین روز متوالی کاهش یافت و ۲۷٫۶ هزار واحد پایین آمد. حجم معاملات آتی نفت خام نیز از این روند نزولی پیروی کرد و نزدیک به ۷ هزار واحد تضعیف شد.

تحلیل اپن اینترست

روز جمعه قیمت نفت خام به طور قابل توجهی افزایش یافت. با این حال اپن اینترست و حجم معاملات آتی افت کردند. این یعنی حرکت صعودی بازار کوتاه مدت خواهد بود و انتظار می رود که نرخ ۸۸ دلار مانع از ادامه حرکات صعودی شود.

تحلیل فیوچرز نفت خام سبک 16 اکتبر 4 تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار نفت خام
نمودار حجم، اپن اینترست (خط آبی) و قیمت نفت خام سبک (خط قرمز)

source

توسط spideh