یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ – ۱۴:۳۶


تحلیل شاخص دلار – یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲

رالی صعودی شاخص دلار محدود شده است

در نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا، رالی صعودی و اصلاحی بازار از سوی سطح ۵۰ درصد فیبوناچی در ۱۰۷ واحدی متوقف شده و شاخص دلار بین محدوده ۱۰۶٫۵۰-۱۰۷٫۰۰ و نرخ ۱۰۵٫۲۵ واحدی نوسان می کند. شکست هر یک از این سطوح مسیر بعدی بازار را مشخص خواهد کرد.

اگر اصلاح ۵۰ درصدی در نرخ ۱۰۷ واحدی شکسته شود، رالی صعودی بازار تا سطح ۶۱٫۸ درصدی احیا خواهد شد. مقاومت جزئی ۱۰۷٫۸۵ واحدی نیز در این بین قرار گرفته است.

اما در صورتی که شاخص دلار از حمایت جزئی ۱۰۵٫۲۵ واحدی عبور کند، نشانگر تشکیل اوج قیمتی موقت است و بازار می تواند تا سطوح پایین تر حرکت کند.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار 1 1 تحلیل تکنیکال بازار فارکس، اونس طلا و نفت خام
تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

تحلیل شاخص دلار – یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲

آیا حرکت اصلاحی شاخص دلار احیا می شود؟

در نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا، روند بازار صعودی یا بولیش است. اخیراً بازار در واکنش به کندل بازگشتی تا محدوده ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی حرکت کرده و بعد از لمس این محدوده، شاخص دلار تقویت شده است.

در معاملات هفته جاری، اگر شاخص دلار به بالای نرخ ۱۰۶٫۴۰ عبور کند، می تواند دوباره به سمت اصلاح ۵۰ درصد فیبوناچی حرکت کند. در کوتاه مدت انتظار می رود که بازار بین سطوح ۱۰۷-۱۰۵٫۴۵ نوسان کند.

با شکست نرخ ۱۰۷ واحدی، رالی صعودی و اصلاحی شاخص دلار آمریکا ابتدا تا ۱۰۷٫۸۵ واحدی و سپس سطح ۶۱٫۸ درصدی احیا خواهد شد.

اما در صورتی که بازار به زیر محدوده ۳۸٫۲ درصدی عبور کند، نشان دهنده پایان حرکت اصلاحی از ۹۹٫۲۵ تا ۱۰۷ واحدی است و شاخص دلار می تواند به سمت نرخ ۱۰۴ بازگردد.

تحلیل تکنیکال هفتگی شاخص دلار 2 تحلیل تکنیکال بازار فارکس، اونس طلا و نفت خام
تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

تحلیل شاخص دلار – یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

واکنش منفی شاخص دلار به نرخ ۱۰۷ واحدی

در نمودار هفتگی شاخص دلار روند بلندمدت بازار صعودی است، به طوریکه شاخص دلار در ادامه رالی صعودی اخیر تا اصلاح ۵۰ درصد فیبوناچی در نرخ ۱۰۷ واحدی حرکت کرده است اما مقاومت این نرخ منجر به بازگشت نزولی بازار شده است.

در معاملات هفته جاری، اگر بازار به کندل بازگشتی واکنش نشان دهد و به زیر نرخ ۱۰۵٫۸۳ عبور کند، می تواند به محدوده ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی برسد. شکست این ناحیه نشان دهنده تشکیل اوج قیمتی موقت است.

اما برای این که رالی صعودی و اصلاحی اخیر ابتدا تا ۱۰۷٫۸۵ واحدی و سپس سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی احیا شود، شاخص دلار باید نرخ ۱۰۷ واحدی را بشکند.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار 3 تحلیل تکنیکال بازار فارکس، اونس طلا و نفت خام
تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار

تحلیل شاخص دلار – یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲

رالی صعودی شاخص دلار ادامه دارد

در نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا، روند بازار صعودی است. شاخص دلار بعد از ثبت کف قیمتی ۹۹٫۲۵ واحدی وارد فاز اصلاحی و صعودی شده و اخیراً به بالای محدوده ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی عبور کرده است.

در معاملات هفته جاری، اگر شاخص دلار آمریکا از سوی محدوده ۱۰۵٫۴۵ واحدی حمایت شود و به بالای نرخ ۱۰۵٫۸۴ واحدی عبور کند، می توان انتظار ادامه حرکت صعودی اخیر تا اصلاح ۵۰ درصد فیبوناچی در نرخ ۱۰۷ را داشت.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار امریکا 4 تحلیل تکنیکال بازار فارکس، اونس طلا و نفت خام
تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

شاخص دلار با محدوده مقاومتی درگیر است

در نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا، بازار ساختار صعودی یا بولیش دارد. شاخص دلار دوباره از سوی نرخ ۱۰۴ واحدی حمایت شده و به سمت محدوده مقاومتی ۳۸٫۲ درصدی بازگشته است. با شکست این سطح اصلاحی به همراه مقاومت ۱۰۵٫۴۵ واحدی، اصلاح ۵۰ درصد فیبوناچی در نرخ ۱۰۷ واحدی هدف بعدی بازار خواهد بود.

در مقابل، اگر محدوده ۱۰۵٫۴۵ واحدی موقعیت خود را حفظ کند، شاخص دلار وارد دوره استراحت کوتاه مدت خواهد شد و بازار می تواند به سمت نرخ ۱۰۴ واحدی و اصلاح ۲۳٫۶ درصدی بازگردد.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا 1 5 تحلیل تکنیکال بازار فارکس، اونس طلا و نفت خام
تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا

source

توسط spideh.ir