ین ژاپن به دلیل نرخ بهره و بازدهی پایینی که دارد، ارز امن بازار فارکس شناخته می شود. مدت هاست که سیاست های پولی ژاپن انبساطی است. معمولا تغییر در سیاست های پولی هم به ندرت اتفاق می افتد. با این حال معامله گران فارکس باید از آخرین وضعیت سیاست های پولی و اقتصادی ژاپن آگاه باشند. در این صفحه تحلیل بنیادی ین ژاپن به روز رسانی می شود.

پیش بینی های مهم ین ژاپن یا USDJPY

پیش بینی ین ژاپن – یکشنبه ۳۰ مهر

جفت ارز USDJPY هنوز هم با سطح کلیدی ۱۵۰ درگیر است. رئیس بانک مرکزی ژاپن چندین بیانیه محافظه‌کارانه منتشر کرده است. بازار انتظار دارد که با رسیدن جفت ارز USDJPY به سطح کلیدی ۱۵۰، بانک مرکزی در بازار فارکس مداخله کند و با حمایت از ین ژاپن، جفت ارز USDJPY را پایین بکشد.

اما رئیس بانک مرکزی ژاپن تأکید کرده که فشارهای تورمی ژاپن دوباره تضعیف شده و این یعنی نمی‌توان در آینده نزدیک به خروج از سیاست‌های انبساطی پولی فکر کرد. به همین دلیل ین ژاپن دوباره در برابر دلار آمریکا تضعیف شد.

تحلیل ین ژاپن

رئیس بانک مرکزی ژاپن گفته که چشم‌انداز اقتصادی این کشور با ریسک‌های جدی مواجه است و آینده به شدت مبهم است. بانک مرکزی به دنبال تثبیت تورم در اطراف ۲ درصد است و برای این کار نیاز به سیاست‌های انبساطی پولی فعلی دارد. او در ادامه گفته که باید به دقت حرکات USDJPY در بازار فارکس را دنبال کرد.

تورم

قیمت انرژی در دنیا افزایش یافته و بر همین اساس می‌توان انتظار تشدید فشارهای تورمی را داشت. در حال حاضر از نظر بازار بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را در ماه ژوئیه یا سپتامبر سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد و اخیراً نرخ رشد دستمزدها در ژاپن هم افزایش خوبی داشته است. این یعنی بانک مرکزی ژاپن نیازی به سیاست‌های انبساطی افراطی ندارد.

بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن هم سیر صعودی دارد و در حال حرکت به سمت محدوده ۱ درصدی است. بانک مرکزی ژاپن دوست ندارد که بازدهی اوراق خیلی سریع افزایش یابد.

در حال حاضر همه‌چیز به ضرر ین ژاپن است و بایستی شاهد تضعیف ین ژاپن بودیم. اما به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، تقاضا برای دارایی‌های امن مثل ین ژاپن افزایش یافته و مانع از سقوط بیشتر ین شده است.

در هفته پیش رو، شاخص‌های اقتصادی مهمی از آمریکا منتشر خواهند شد و به احتمال زیاد بر حرکات قیمتی جفت ارز USDJPY تأثیر خواهند گذاشت.

پیش بینی ین ژاپن 22 اکتبر 1 ین ژاپن تحلیل بنیادی فارکس اونس طلا و نفت خام
پیش بینی ین ژاپن

پیش بینی ین ژاپن – سه شنبه ۲۵ مهر

جفت ارز USDJPY در اطراف ۱۵۰ نوسان می‌کند. در این میان افزایش بازدهی اوراق قرضه دولت ژاپن از سوی افزایش بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا خنثی شده است.

تحلیل ین ژاپن

دو هفته پیش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپن به ۰٫۸۱ درصد رسید و از آن زمان در اطراف ۰٫۷۶ درصد نوسان می‌کند. در همین حال بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا در بالای ۴٫۷۰ درصد قرار دارد. این در حالی است که در ابتدای ماه اکتبر بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا به ۴٫۸۸ درصد هم رسیده بود.

تفاوت بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و اوراق قرضه ژاپن به نفع دلار آمریکا تمام شده و به احتمال زیاد باعث بالا رفتن جفت ارز USDJPY خواهد شد.

پیش بینی ین ژاپن 17 اکتبر 2 ین ژاپن تحلیل بنیادی فارکس اونس طلا و نفت خام
پیش بینی ین ژاپن با ارزیابی تفاوت بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و ژاپن

source

توسط spideh.ir