تحلیل بنیادی و تکنیکال بیت کوین و رمزارز های اصلی بازار. در این بخش تمامی عوامل موثر در بازار رمزارز ها تحلیل و بررسی می شوند. از مسائل بنیادی بازار کریپتو گرفته تا عوامل تاثیر گذار بین بازاری مثل جریانات ریسکی.

پیش بینی بیت کوین و بازار رمزارز ها

تحلیل بیت کوین – سه شنبه ۲ آبان

بیت کوین دوباره در واکنش به اخبار مجوز ETF جهش کرد. بازار بر این باور است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا مجوز تأسیس صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را صادر خواهد کرد. با این کار تقاضا برای بیت کوین افزایش خواهد یافت.

تحلیل بیت کوین

بزرگ‌ترین رمزارز دنیا (بیت کوین) تا ۱۱٫۵ درصد جهش کرده و به ۳۵ هزار دلار رسید. اما در ادامه بخشی از رشدهای اولیه را از دست داد.

بازار بر این باور است که در هفته‌های آینده، صندوق‌های قبل معامله روی قیمت اسپات بیت کوین مجوز خواهند گرفت. در این صورت برای راه‌اندازی این صندوق‌ها، تقاضا برای بیت کوین در بازار اسپات افزایش خواهد یافت. شرکت‌های بزرگی مثل بلک راک و فیدلیتی به شدت به دنبال این صندوق سرمایه‌گذاری هستند.

روز دوشنبه دادگاه فدرال آمریکا به شرکت Gryscale جهت ایجاد صندوق اسپات بیت کوین رأی موافق داده است. این یعنی مخالفت کمیسیون اوراق بهادار آمریکا با تأسیس صندوق ETF بی‌مورد است.

تا به این جای کار کمیسیون اوراق بهدار آمریکا با تأسیس صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین مخالفت کرده است. از نظر کمیسیون اوراق بهادار آمریکا، این صندوق‌ها می‌توانند در قیمت بیت کوین دست‌کاری کنند.

رأی دادگاه فدرال به معنی مجوز فعالیت نیست، اما یکی از مراحل لازم برای صدور مجوز تیک خورده است. معمولاً وقتی این اتفاق می‌افتد، یعنی فاصله کمی با شروع ETF اسپات بیت کوین داریم.

پیش بینی بیت کوین 24 اکتبر 1 بیت کوین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزها
پیش بینی بیت کوین و رمزارز های بزرگ بازار

تحلیل بیت کوین – سه شنبه ۲۵ مهر

جهش ۱۰ درصدی بیت کوین نشان داد که اخبار مربوط به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا تا چه اندازه برای بیت کوین اهمیت دارد.

تحلیل بیت کوین

یک خبر اشتباهی باعث جهش ۱۰ درصدی بیت کوین شد! این خبر اشتباه در رابطه با موفقیت شرکت BlackRock در گرفتن مجوز معاملات ETF بیت کوین بود.

همین خبر باعث شد تا قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار برسد. این بالاترین قیمت بیت کوی از ماه مارس تا به امروز است. این حرکت صعودی بعد از تکذیب خبر هم متوقف شد. در واقع مجوز شرکت بلک راک برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) هنوز در حال بررسی است و تائید نشده است. صندوق‌های قابل معامله بیت کوین برای بازار آتی وجود دارد، اما مدتی است که بزرگان بازار به دنبال راه‌اندازی ETF برای قیمت اسپات بیت کوین هستند.

بلک راک به همراه سایر شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به دنبال مجوز تأسیس صندوق‌های قابل معامله بیت کوین در قیمت‌های اسپات هستند. بازار بر این باور است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به زودی مخالفت خود با صندوق‌های ETF بیت کوین را کنار خواهد گذاشت. در این صورت تقاضا برای بیت کوین در بازار اسپات به شدت بالا خواهد رفت.

پیش بینی بیت کوین 17 اکتبر 2 بیت کوین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزها
پیش بینی بیت کوین – تاثیر اخبار ETF بر جهش های قیمتی بیت کوین

تحلیل بیت کوین – سه شنبه ۱۸ مهر

سهم بازاری بیت کوین در بازار رمزارز ها به بالاترین سطح از سال ۲۰۲۱ رسیده است. این نشانه‌ای از محافظه‌کاری سرمایه‌گذاران بازار رمزارز هاست.

تحلیل بنیادی بیت کوین

بیت کوین از ارزش بازاری ۱٫۱ تریلیون دلاری رمزارز ها ۴۸٫۵ درصد سهم دارد. این در حالی است که در ابتدای سال ۲۰۲۳ سهم بازاری بیت کوین تنها ۳۸ درصد بود. وقتی در بازار رمزارز ها جریانات ریسک گریزی تشدید می‌شود، تقاضا برای سایر رمزارز ها کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به بیت کوین پناه می‌برند.

به طور مثال اتر به عنوان دومین رمزارز بزرگ دنیا در فصل جاری ۶ درصد کوچک شده و بیت کوین ۲ درصد بزرگ‌تر! عملکرد بیت کوین در مقایسه با سایر رمزارز ها، جایگاه آن را به عنوان دارایی امن حفظ کرده است.

پیش‌بینی بیت کوین

بازار رمزارز ها مدتی است که به خاطر نرخ بهره بالا در بازارهای موازی تحت فشار فروش قرار گرفته است. با این حال برخی از سرمایه‌گذاران امیدوارند که تقاضای فصلی و الگوی های تکنیکال از بازار حمایت کنند.

در طول یک دهه گذشته، قیمت بیت کوین در ماه اکتبر به طور متوسط ۲۴ درصد افزایش یافته است. همچنین بیت کوین از ۸ اکتبر به بعد به مدت چهار هفته متوالی رشد کرده است. این داده‌های تاریخی ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهند که بیت کوین بعد از ماه اکتبر هم ۱۶ درصد رشد می‌کند!

پیش بینی بیت کوین 10 اکتبر 3 بیت کوین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزها
پیش بینی بیت کوین و سایر رمزارزهای اصلی بازار

تحلیل بیت کوین – سه شنبه ۱۱ مهر

قیمت بیت کوین از اوج شش هفته‌ای خود پایین آمد. این حرکت نزولی واکنشی به بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه‌داری و جریانات ریسک گریزی بوده است.

تحلیل بنیادی بیت کوین

بزرگ‌ترین دارایی امن دنیا (بیت کوین) تا ۱٫۹ درصد هم پایین آمد و شاخص ۱۰۰ رمزارز بزرگ دنیا هم ۱٫۲ درصد افت کرد. دیروز قیمت بیت کوین تا ۲۸٫۵ هزار دلار صعود کرد. صندوق‌های قابل معامله برای قراردادهای آتی اتریوم شروع به کار کرده‌اند. با این حال این ابزار جدید مالی نتوانسته به اندازه ابزارهای بیت کوین جلب توجه کند و خریداران را وارد بازار کند.
واکنش مثبت بیت کوین و رمزارز ها به این خبر کوتاه و موقتی بود. چون‌که نرخ بهره بیشتر از چیزی که فکر می‌شد در سطوح بالاتر باقی خواهد ماند و این خبر خوبی برای بیت کوین نیست.

پیش‌بینی بیت کوین

با بررسی الگوهای فصلی بیت کوین، انتظار می‌رود که ماه اکتبر بهترین ماه سال برای بیت کوین باشد. در طول یک دهه گذشته، قیمت بیت کوین در ماه اکتبر به طور متوسط ۲۴ درصد افزایش یافته است.

در آمریکا بیت کوین بر معاملات رمزارز ها غلبه کرده و ۷۱ درصد حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در بحران بانکی ماه مارس، حجم معاملات بیت کوین از ۶۶ درصد گذشته بود. به نظر می‌رسد که مؤسسات سرمایه‌گذاری نیم‌نگاهی هم به بیت کوین دارند.

پیش بینی بیت کوین 3 اکتبر 4 بیت کوین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزها
پیش بینی بیت کوین – رابطه بیت کوین با بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا

تحلیل بیت کوین – دوشنبه ۱۰ مهر

با پایان ماه سپتامبر، اولین افت فصلی بیت کوین در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

تحلیل بنیادی بیت کوین

بزرگ‌ترین رمزارز دنیا از ماه ژوئن تا آخر ماه سپتامبر ۱۱ درصد سقوط کرد و در معاملات روز شنبه در محدوده ۲۷ هزار دلار معامله می‌شد. بیت کوین در شش ماه اول سال ۲۰۲۳ تقریباً ۸۳ درصد بالا آمد و توانست بخشی از افت ۶۴ درصدی سال ۲۰۲۲ را جبران کند. سال ۲۰۲۲ به خاطر کلاه‌برداری‌ها و ورشکستگی‌های متعدد در بازار رمزارز ها شاهد سقوط شدید بیت کوین و سایر رمزارز ها بودیم.

در طول ۹ هفته منتهی با اواسط سپتامبر، سرمایه‌گذاران نزدیک به نیم میلیارد دلار پول از بازار رمزارز ها خارج کرده‌اند. بیت کوین به تنهایی ۸۵ درصد سهم در این خروج سرمایه داشته است.

هنوز خبری از مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیت کوین نیست. کمیسیون اوراق بهادار آمریکا از اعطای مجوز به ETF های بازار اسپات بیت کوین طفره می‌رود. تائید چنین مجوزی باعث ورود سرمایه‌های بزرگ به بازار خواهد شد.

پیش‌بینی بیت کوین

بیت کوین از اواخر فصل دوم سال ۲۰۲۳ بدون روند مشخصی نوسان می‌کند. چشم‌انداز مبهم اقتصاد جهانی و سیاست‌های پولی بازار را سردرگم کرده است.

در آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا، تغییری در نرخ‌های بهره اعمال نشد. اما بانک مرکزی آمریکا تأکید کرد که نرخ بهره را به این زودی‌ها کاهش نخواهد داد. یعنی نرخ بهره در سطوح بالاتر باقی خواهد ماند. نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای دارایی‌های ریسکی مثل بیت کوین را کاهش می‌دهد.

پیش بینی بیت کوین 5 بیت کوین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رمزارزها
عملکرد بیت کوین

source

توسط spideh