در این صفحه آخرین وضعیت بنیادی و تکنیکال اونس طلا بررسی می شود. علاوه بر تحلیل بازار، آخرین پیش بینی های موجود از بازار اونس طلا هم مطرح می شوند تا مخاطب بتواند به کمک استراتژی های شخصی خود و از نوسانات کوتاه و میان مدت بازار سود ببرد و همچنین دید بلند مدتی هم به بازار داشته باشد.

پیش بینی طلا برای معامله و سرمایه گذاری


پیش بینی طلا – چهارشنبه ۳ آبان

اونس طلا بدون روند مشخصی در حال نوسان است. جریانات ریسک گریزی از طلا حمایت می‌کنند، اما هنوز خبری از حرکت صعودی قوی نیست. در این میان شاخص‌های اقتصادی آمریکا هم نسبتاً بهتر از پیش‌بینی‌ها هستند.

تحلیل طلا

بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا تغییر زیادی نداشته و بازار منتظر نشست فدرال رزرو آمریکاست. انتظار می‌رود که فدرال رزرو تغییری در نرخ‌های بهره اعمال نکند، اما کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست فدرال رزرو می‌تواند اهمیت زیادی برای بازار داشته باشد. شاید آینده نرخ‌های بهره در کنفرانس مطبوعاتی مشخص شود.

داده‌های اقتصادی GDP فصل سوم سال ۲۰۲۳ آمریکا روز پنجشنبه منتشر خواهند شد. بازار انتظار رشد فصلی ۴٫۳ درصدی را دارد، که خیلی بهتر از رشد ۲٫۱ درصدی فصل قبل است. رشد سریع اقتصادی یعنی فدرال رزرو آمریکا می‌تواند نرخ بهره را تا پایین آمدن تورم در سطوح فعلی نگه دارد. اما اگر رشد اقتصادی ضعیف باشد، فدرال رزرو مجبور خواهد شد بین کنترل تورم و حمایت از رشد اقتصادی یکی را انتخاب کند.

به غیر از فدرال رزرو آمریکا، در هشت روز آینده بانک‌های مرکزی اروپا، کانادا، انگلیس و ژاپن هم در رابطه با نرخ‌های بهره تصمیم‌گیری خواهند کرد.

پیش بینی طلا 25 اکتبر 1 پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا

پیش بینی طلا – چهارشنبه ۲۶ مهر

قیمت اونس طلا توانسته موقعیت خود را به عنوان دارایی امن حفظ کند. این در حالی است که بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است.

تحلیل طلا

بازدهی اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا در واکنش به داده‌های اقتصادی آمریکا به ۵٫۲۴ درصد رسید. این اولین بار از سال ۲۰۰۶ تا به امروز است که بازدهی اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا به این سطح صعود می‌کند. رشد سریع داده‌های اقتصادی آمریکا باعث شده تا بازار برای افزایش نرخ بهره آمریکا آماده شود.

شاخص خرده‌فروشی آمریکا در ماه سپتامبر رشد ۰٫۷ درصد ماهانه داشته که از پیش‌بینی ۰٫۳ درصدی بیشتر بود. بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا با سررسیدهای ۵ و ۷ سال بیشترین رشد را داشتند و تقریباً ۰٫۱۵ واحد درصد بالا آمدند. بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا هم به نزدیکی ۴٫۸۸ درصد رسیده که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۷ به امروز است.

دلار آمریکا به دلیل تقویت انتظارات نرخ بهره‌ای در برابر پوند، ین ژاپن و دلار کانادا تقویت شده، اما در کل وضعیت باثباتی دارد. دلار استرالیا هم در واکنش به داده‌های اقتصادی چین تقویت شده است. اما طلا وضعیت بهتری دارد. طلا توانسته با وجود بالا آمدن بازدهی اوراق قرضه و تقویت ارزش دلار آمریکا باز هم رشد کند.

جریانات ریسک گریزی به خاطر درگیری‌های نظامی در خاورمیانه تقاضا برای طلا را افزایش داده است. به همین دلیل شاهد رشد هم‌زمان بازدهی اوراق خزانه‌داری، شاخص دلار آمریکا و قیمت اونس طلا هستیم.

پیش بینی طلا 18 اکتبر 2 پیش بینی طلا تحلیل بنیادی فارکس اونس طلا و نفت خام
پیش بینی طلا

source

توسط spideh