به گزارس صدای بورس،شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سهام آمریکا از جمله بزرگترین شرکت‌های جهان به شمار می‌روند. از سال ۲۰۰۰ تاکنون ارزش سهام برخی از این شرکت‌ها به رشدهای نجومی دست یافته است.

پیشتاز جهش قیمت دو دهه گذشته بازار وال استریت، سهام شرکت Monster Energy رقیب بزرگ Red Bull بوده است. ارزش سهام این شرکت با نماد MNST در سال ۱۹۸۵ معادل ۸ سنت بود.

در آغاز هزاره سوم میلادی، ارزش سهام این شرکت به ۴ سنت کاهش یافت و تا سه سال روی همین رقم باقی ماند. اما از سال ۲۰۰۵ جهش قیمت سهام این شرکت آغاز شد و امروز به بیش از ۵۰ دلار رسیده است. این شرکت تا سال ۲۰۱۹ تعداد ۳۴ نوشیدنی مختلف (انرژی‌زا، قهوه، چاری، آبمیوه) به بازار آمریکای شمالی عرضه کرده بود. در حال حاضر این شرکت ۳۹ درصد بازار نوشابه‌های انرژی‌زای جهان را در اختیار دارد و پس از Red Bull با سهم ۴۳ درصدی، در رتبه دوم قرار دارد.
رتبه دوم بیشترین رشد قیمت سهام در ۲۳ سال گذشته به شرکت حمل و نقل Old Dominion با نماد ODFL است. در حال حاضر قیمت این سهم بیش از ۳۶۴ دلار است. شرکت خرده‌فروشی Tesco در رتبه سوم جای گرفته و امروز قیمت هر سهم آن ۲۷۲ دلار است. همچنین سهام شرکت‌های انویدیا، اپل، آیدکس، یونایتد هلث و آنسیس در رتبه‌های بعدی بیشترین افزایش قیمت قرار دارند. در واقع غول‌های واقعی وال استریت این شرکت‌ها هستند که در طول دو دهه توانستند با جهش سرسام‌آور قیمت سهام، سودهای کلانی نصیب سهامداران خود کنند.

منبع: investingsecret

source

توسط spideh