به گزارش ایلنا، سید حسین حسینینژاد از روانسازی ترافیک و رفع نقاط حادثهخیز به عنوان دو وظیفه اصلی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک نام برد و افزود: در بخش ایمنسازی نقاط حادثهخیز، پس از انجام بازدیدهای مستمر و منظم میدانی از این نقاط در هر منطقه توسط کمیتههای تخصصی با حضور نماینده پلیس راهور آن منطقه، مسائل و مشکلات نقاط مذکور شناسایی و مورد بررسی قرار میگیرند و به منظور ایمنسازی آنها، اصلاحات هندسی مورد نیاز یا تغییر الگوی شبکه تردد در آنها به اجرا در میآید.
وی با بیان این که در بخش روانسازی ترافیک نیز با انجام اقدامات زیرساختی و از طریق تغییر الگوی شبکه تردد به دنبال رفع گرههای ترافیکی هستیم، اظهار داشت: منظور از گره ترافیکی، نقطهای است که منجر به پسزدگی ترافیک به دیگر معابر شهری میشود و ما با تغییر الگوی شبکه تردد که شامل اقدامات مهندسی از قبیل یکطرفه یا دوطرفه کردن و راستگرد یا چپگرد کردن خیابان است، نسبت به روانسازی عبور و مرور اقدام میکنیم.
براساس اعلام روابطعمومی و امور بینالملل معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک در پایان با تاکید بر این که انجام اصلاحات هندسی، زیرمجموعه وظایف ایمنی و شامل انواع از اقدامات محدودکننده در شبکه تردد است، خاطرنشان کرد: این اقدامات زمانی اجرا میشوند که تغییر الگوی شبکه تردد، پاسخگوی جریان ترافیک عبوری نباشد.
انتهای پیام/
source