به گزارش صنعت ماشین،

 اولین کامیونت برقی ایران توسط شایان دیزل در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات کامیونت دافران L2 ev آشنا خواهیم شد.

کامیونت برقی دافران L2 ev توسط شایان دیزل رونمایی شد +تصاویر



بنابراعلام مسئولان این شرکت در سال 1403 تعداد 1000 دستگاه از این خودرو فراوری خواهد شد. شایان دیزل می گوید این کامیونت برقی 6 تن، که به وسیله بزرگ ترین خودروساز چین فراوری شده سه تن ظرفیت بار دارد و سه تن وزن خود این کامیونت است.

این کامیونت با یک بار شارژ و با بار کامل 250 کیلومتر پیمایش خواهد داشت. خیلی از قطعاتی که به طور معمول در کامیون و کامیونت ها استفاده می گردد همانند موتور گیربکس و گاردان در این خودرو استفاده نشده و مکانیسم عملکرد آن بسیار فرق دارد.

زمان شارژ صد در صد این خودرو یک ساعت و نیم است و 90درصد آن در 45 دقیقه شارژ می گردد. باتری های لیتیومی این خودرو سال گارانتی شده و قابلیت تعویض دارند. سایر قطعات مصرفی این کامیونت تماما 10 سال وارانتی دارند.

مشخصات فنی کامیونت برقی وارداتی شایان دیزل

این خودرو هنوز مونتاژ نشده و نمونه اولیه است. در سال 1403 مونتاژ شروع می گردد و در ابتدای کار با 20 درصد داخلی سازی کار مونتاژ این کامیونت برقی شروع خواهد شد.

کامیونت از دو باتری صد کیلووات و در مجموع 200 کیلو وات ساعت بهره می برد.

موتور این محصول دانگ فنگ دانا چین است که از پیش روهای این صنعت است.

این یک موتور 540 ولت براش لس و مغناطیس دائم است با 115 کیلو وات قدرت. که معادل حدودا 155 اسب بخار است و 350 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

این کامیونت 6 تنی استاندارد‌های جهانی خودرو‌های برقی را دارد وip67 ، IP68 وip69 را پشت سر گذاشته است. امروزه در جهان از خودرو های برقی استقبال خوبی می‌شود، چرا که به کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و صرفه‌جویی در سوخت‌های نفتی کمک می کند.

تعداد قطعاتی که در این کامیونت استفاده شده بسیار کم است و این موضوع باعث شده، هزینه نگهداری و تعمیرات در این کامیونت به شدت کاهش پیدا کند.

source

توسط