اکسل دارای قابلیت‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها امکان افزودن جدول است. در واقع در مواقعی که‌‌ می‌خواهید حجم اطلاعات بالایی را در کاربرگ‌های اکسل وارد کنید قطعا مرتب سازی آن‌ها دشوار خواهد بود. از این رو جهت رفع این مشکل‌‌ می‌توانید از ساختاری که برای این منظور در نظر گرفته شده، همان جدول استفاده کنید. جداول به مدیریت و تحلیل دسته‌ای از اطلاعات مرتبط با همر کمک‌‌ می‌کنند و بسیار کاربردی هستند. در واقع جدول در اکسل برای بررسی اطلاعاتی ایجاد شده که به شکل یک بانک اطلاعاتی (Database) هستند. اگر‌‌ می‌خواهید در مورد نحوه اضافه کردن جدول در اکسل اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ایجاد جدول در اکسل

برای افزودن یک جدول به اکسل کافیست مراحل زیر را طی نمایید.

  • تمامی اطلاعات جدول را با توجه به سطرها و ستون‌ها در ناحیه پیوسته ای از کاربرگ وارد نمایید.
  • ناحیه اطلاعاتی مد نظر را انتخاب کنید.
  • از قسمت برگه Home فهرست Format as Table  را در بخش Styles اجرا کنید.
  • در میان الگوهای معرفی شده یکی از انتخاب نمایید.
  • در  قسمت پنجره Format as Table  ، ناحیه اطلاعاتی را تایید کنید و گزینه My table has header  را در صورت نیاز فعال کنید تا به این ترتیب اکسل سطر اول جدول را به شکل سطر عنوان در نظر بگیرد.
  • در قسمت Table Tools گزینه Design  را بزنید که برگه‌ای جدید برایتان باز شود و بتوانید خصوصیات اصلی جدول اکسل مثل نام جدول را ویرایش کنید و تغییر دهید.

 

نحوه افزودن سطر و ستون به جدول اکسل

گاهی اوقات برای افزودن اطلاعات جدید به جدول در اکسل باید تغییراتی در آن ایجاد کنید و تعدادی سطح یا ستون به آن بیافزایید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه اضافه کردن سطح و ستون در اکسل را به طور کامل مورد بررسی قرار‌‌ می‌دهیم.


  • اضافه کردن ستون در اکسل

روش اول

  • ناحیه‌ای که‌‌ می‌خواهید ستون به آن افزوده شود را تعیین کنید.
  • از تب Home  قسمت cells گزینه Insert را انتخاب کنید.
  • پس از این مرحله لیستی باز‌‌ می‌شود که باید در میان گزینه‌های پیشنهادی insert sheet columns را انتخاب کنید.
  • به این ترتیب یک ستون در قسمت تعیین شده به سایر ستون‌ها افزوده‌‌ می‌شود.

روش دوم

  • در این روش باید قسمتی که‌‌ می‌خواهید ستون جدید افزوده شود را تعیین کنید.
  • باید از دکمه‌های ctrl با + از قسمت ماشین حساب کیبورد استفاده کنید.
  • این روش سریع‌‌ترین روش افزودن ستون به جدول در اکسل محسوب‌‌ می‌شود.

روش سوم

  • برای افزودن ستون به اکسل در این روش باید ستون مد نظرتان را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک راست کنید.
  • گزینه‌های مختلفی نمایش داده‌‌ می‌شود که باید گزینه insert را بزنید و ستون جدید را در سمت راست یا چپ ستون مد نظرتان بیافزایید.

Picture7




  • اضافه کردن سطر در اکسل

روش اول

  • در این روش باید از تب‌های نوار بالای اکسل تب Home را انتخاب نمایید.
  • از بخش Cells گزینه insert را انتخاب کنید.
  • در لیست باز شده از میان گزینه‌های موجود گزینه insert sheet Rows را انتخاب نمایید.
  • به این ترتیب یک سطر به قسمت بالای سطرهای موجود افزوده‌‌ می‌گردد.

روش دوم

  • در این روش باید از کلیدهای ترکیبی Ctrl و + ماشین حساب کیبورد استفاده کنید.
  • این دکمه‌ها موجب افزودن یک سط به بالای سطرهای موجود شده و راحت‌‌ترین و سریع‌‌ترین روش افزودن سطر به اکسل است.

روش سوم

  • برای استفاده از این روش باید در جدول اکسل روی سطر مورد نظرتان کلیک راست کنید و گزینه insert  را بزنید.

  • افزودن چندن سطر و ستون در اکسل

گاهی اوقات‌‌ می‌خواهید چندین سطر و ستون را به اکسل بیافزایید . اما سوالی که برایتان پیش‌‌ می‌آید این است که امکان همزمان این کار وجود دارد یا باید به صورت تکی همانند مراحل قبل انجام شود؟ در چنین مواردی باید از روش زیر استفاده کنید و افزودن تک به تک سطر و ستون کار منطقی نیست.

  • برای افزودن چندین سطر به جدول اکسل باید سطرهایی که‌‌ می‌خواهید سطر جدید به آن‌ها بیافزایید انتخاب کنید و سپس کلیک راست را بزنید و گزینه insert  را انتخاب کنید.
  • اضافه کردن چندین ستون به اکسل نیز به همین ترتیب امکان پذیر است و باید با انتخاب ستون‌های مد نظر و کلیک راست گزینه insert را بزنید.

  • اضافه کردن چندین سطر یا ستون در موقعیت‌های مختلف جدول

حال اگر بخواهید چندین سطر و ستون در قسمت‌های مختلف جدول اضافه کنید دیگر استفاده از روش‌های قبلی امکان پذیر نیست . در این روش به جای کشیدن ماوس و انتخاب سطرها و ستون‌ها باید با نگه داشتن دکمه ctrl سطرها و ستون‌ها را در موقعیت‌های مختلف انتخاب کنید و با کلیک راست بر  روی آن‌ها و زدن گزینه insert  سطر و ستون‌های جدید را بیافزایید.

چگونه به اکسل مسلط شویم؟

اکسل یکی از کاربردی‌‌ترین نرم افزارهای مایکروسافت است که کسب وکارهای مختلف برای نظم دهی به داده‌ها و اطلاعات خود خیلی از آن استفاده‌‌ می‌کنند. با استفاده از اکسل به راحتی‌‌ می‌توانید برنامه‌های مالی و …. خود را مدیریت کنید. از این رو یادگیری اکسل برای تمامی دانشجویان و افراد فعال در حوزه‌های مختلف کاری ضروری است. از این رو به راحتی‌‌ می‌توانید با صرفه جویی در زمان و هزینه‌های خود با تهیه در دوره آموزش اکسل مقدماتی شرکت کنید و از مزایای حضور در این دوره بهره مند شوید.



پایان رپرتاژ آگهی

source

توسط