آبان 1402: کامیونت برقی دافران، از شرکت چینی چنگ لانگ، زیرمجموعه دانگ‌فنگ، آمده و توسط شرکت شایان دیزل مونتاژ می‌شود. هدف شایان دیزل از ارائه کامیونت برقی، استفاده آن در شهرهای بزرگ با هوای آلوده است.

موتور الکتریکی کامیونت برقی شایان دیزل، 155 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور داشته که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی لیتیومی آن ساخت شرکت CATL بوده و در دو طرف شاسی قرار گرفته است. اگر از شارژ سریع استفاده شود، در مدت زمان 1.5 ساعت، پکیج باتری‌ها کاملا شارژ خواهد شد. با برقی شهری نیز قابل شارژ است. شایان دیزل این باتری را 5 سال گارانتی می‌کند.

در مورد برد حرکتی این کامیونت برقی، اگر باتری کاملا شارژ و توان موتور 80 اسب بخارد باشد، تا 250 کیلومتر را با بار کامل طی می‌کند. این کامیونت بارهایی با حداکثر وزن 3 تن را حمل کرده و شیب‌روی آن 25 درجه است.

امکانات و تجهیزات کامیونت برقی دافران عبارتند از دی لایت، کلاستر ۷ اینچی دیجیتال و آنالوگ، ترمز ABS و … اشاره کرد. اهرم دنده آن چرخشی است و به دلیل وجود پیشرانه برقی، فقط حالت‌های جلو و عقب دارد. طبق اعلام شرکت شایان دیزل، ممکن است تغییراتی در کابین و آپشن‌ها ایجاد شود.

source

توسط spideh.ir