خلاصه بازار امروز
بازار امروز هم با برتری فروشندگان دنبال شد و عرضه‌ها بیشتر از روز قبل بود. در نهایت شاخص کل ۹۵۰۰ واحد دیگر به عقب رفت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد متوقف شد.
حقیقی‌ها ۲۰۷ میلیارد تومان از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به ۴.۹ همت رسید.
نمادهای جهش و برکتح صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای دی و سیمرغ بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۲⏰‌
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از ۱۵۰۰ واحدی همراه شده است.
نمادهای فولاد، فارس، فملی، شپنا، شپدیس، شبندر و حکشتی در صدر منفی‌سازان بورس قرار دارند و خودرو، فلزات اساسی، انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله ۲۵۴ میلیارد تومان، ۱۸۳ میلیارد تومان و ۱۶۴ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۲:۰۷⏰‌
پدرخش تنها نماد مثبت گروه لاستیک پلاستیک در قیمت ۱۱،۲۳۰ ریال در حال معامله است.


۱۱:۳۵⏰‌
کتوسعه در قیمت ۲۲،۰۵۰ ریال صف خرید ۱۵ میلیونی به ارزش ۳۴ میلیارد تومان تشکیل داده است.


۱۱:۲۲⏰‌
میهن در قیمت ۱۵،۴۰۰ ریال صف خرید ۸ میلیونی به ارزش ۱۳ میلیارد تومان تشکیل داده است.


۱۱:۰۴⏰‌
نیان در قیمت ۱۸۴،۰۰۰ ریال با رشد ۴.۵ درصدی مواجه بوده و قدرت خریدار ۳.۵ برابر فروشنده است.


۱۱:۰۴⏰‌
زماهان از نمادهای مثبت مورد توجه در بازار امروز است که با قیمت ۱۴۷۶ تومان در مثبت ۵.۵ درصد حجم معامله ۴۰ میلیونی دارد.


۱۰:۵۰⏰‌
گروه پتروشیمی معاملات متعادلی دارند. شگستر و زاگرس با افت ۱ درصدی و شپدیس و شفارس با افت ۲ درصدی و در این میان ساینا با رشد ۷ درصدی معامله می‌شوند.


۱۰:۴۹⏰‌
گروه انبوه‌سازی معاملات متعادلی دارند. نمادهای ثبهساز، ثشاهد و ثپردیس با افت ۴ درصدی و ثشرق ، ثنوسا و ثباغ با رشد ۵ درصدی معامله می‌شوند.


۱۰:۲۶⏰‌
نمادهای گروه غذایی متعادل نوسان دارند نمادهی #غچین، #غگل، #غزر، #غشصفا با افت ۱ درصدی و #غگز و #غپاک با رشد ۵ درصدی معامله می شوند.


۱۰:۲۱⏰‌
خلنت نماد سبزپوش گروه خودرو در قیمت ۲۸،۱۰۰ ریال و مثبت ۶.۵ درصد در حال معامله است. معاملات خلنت طی هفته اخیر بازدهی بالای ۳۰ درصدی داشته است.


۱۰:۱۵⏰‌
فنوال از مثبت ۱.۵ تا مثبت ۴ درصد. سهم در قیمت ۷،۷۰۰ ریال تماما توسط حقیقی‌ها خریداری شده و قدرت خریدار ۲ برابر فروشنده است.


۱۰:۱۲⏰‌
فولاژ پس از بازدهی ۱۰ درصدی طی یک ماه اخیر، امروز در حدود ۱,۶۳۳ تومان ۰,۳ درصد منفی با حمایت ۹۳ درصدی ۲ حقوقی دنبال می شود. ۶۲ درصد از فروشندگانش حقیقی هستند.


۱۰:۱۲⏰‌
فغدیر که طی یک و نیم ماه اخیر ۶ درصد بر قیمت خود افزوده، امروز در محدوده ۸۰۰ تومان نیم درصد منفی با حضور فعال حقوقی‌ها دنبال می‌شود. ۸۹ درصد از خریدهای آن توسط ۲ حقوقی و ۶۵ درصد از فروش‌هایش به دست یک حقوقی انجام شده است.


۱۰:۱۲⏰‌
کگهر با حمایت ۷۵ درصدی یک حقوقی در محدوده ۱,۸۲۷ تومان روی صفر تابلو دنبال می شود. این سهم از اواخر اردیبهشت تا حدود یک ماه قبل در محدوده ۱,۶۰۰ تا ۱,۷۰۰ تومان نوسان داشت و در یک ماه اخیر ۷ درصد رشد کرد.


۱۰:۱۲⏰‌
معاملات متعادل وکغدیر در محدده ۱,۴۷۱ تومان ۱,۲ درصد منفی پس از صعود ۱۶ درصدی قیمت طی دو ماه اخیر، عمده معاملات این نماد توسط حقوقی ها انجام شده است. ۹۰ درصد از خریدهای آن به دست ۷ حقوقی و ۵۵ درصد از فروش هایش توسط ۴ حقوقی صورت گرفته است.


۱۰:۱۲⏰‌
میدکو منفی ۳ درصد. سهم در قیمت ۸،۳۸۰ ریال غالبا توسط حقوقی‌ها خریداری شدا و قدرت خریدار و فروشنده برابر است.


۱۰:۰۵⏰‌
وتوس که معاملات امروز خود را از ۲۰۹۰ تومان استارت زده بود رو به پایین حرکت کرد و اکنون در محدوده ۲,۰۰۱ تومان ۲,۱ درصد منفی داد و ستد می شود. ۳۹ درصد از خریداران حقوقی اند اما کل عرضه های آن به دست حقیقی ها انجام شده است.


۱۰:۰۵⏰‌
ورازی در حالی به محدوده ۱۵۳ تومان و به صفر تابلو رسیده که قیمت پایانی آن منفی ۱,۱ درصد است.


۱۰:۰۵⏰‌
وهنر را در قیمت ۵۱۶ تومان ۱,۷ درصد مثبت می خرند. یک چهارم از خرید های آن به دست ۳ حقوقی بوده و بالغ بر ۹۳ درصد از عرضه کنندگانش حقیقی هستند.


۱۰:۰۵⏰‌
وآیند در قیمت ۱,۲۸۶ تومان متحمل #صف_فروش ۵ میلیارد تومانی است. تا این لحظه ۲,۸ میلیون به ارزش ۳,۶ میلیارد تومان از وآیند داد و ستد شده که دو سوم از آن توسط ۲ حقوقی خریداری شده و کل فروشندگانش حقیقی هستند.


۰۹:۵۰⏰‌
وصندوق در قیمت ۱۷،۷۴۰ ریال با افت بیش از ۱ درصدی قیمت مواجه است. ۹۵ درصد از خریداران سهم حقوقی‌ها هستند و آنها در ۳۶ درصد فروشندگان سهم نیز حضور دارند.


۰۹:۴۶⏰‌
بیشترین حجم معاملات
شگستر ۱.۲۵۳ میلیارد سهم
ذوب ۳۷ میلیون سهم
شستا ۳۱ میلیون سهم
حفارس ۲۸ میلیون سهم
خساپا ۲۷ میلیون سهم


۰۹:۴۶⏰‌
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۱۶۶,۳۹۷
۱۹۱۱ واحد کاهش
ارزش بازار ۷۵,۵۲۳,۰۰۷ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۹,۴۶۳ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۲۱۵ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
شپدیس ۲۵۷ واحد منفی
فولاد ۲۲۸ واحد منفی
ذوب ۱۸۶ واحد مثبت
میدکو ۱۷۱ واحد منفی
فملی ۱۷۱ واحد منفی
شستا ۱۴۰ واحد منفی
فارس ۱۴۰ واحد منفی


۰۹:۴۶⏰‌
شستا در منفی ۱ درصد و قیمت ۱،۲۴۴ ریال قرار دارد. در سمت خریدار حقوقی‌ها حضورشان پررنگ‌تر از حقیقی‌ها است.


۰۹:۴۱⏰‌
حفارس ۱،۹۱۹ ریالی در بازه مثبت ۱.۵ درصد حضور دارد. قدرت خریدار حقیقی بر فروشنده برتری دارد.


۰۹:۳۸⏰‌
حکشتی به منفی ۱.۵ درصد و قیمت ۱۲،۱۲۰ ریال رسیده است.


۰۹:۳۰⏰‌
لپارس در فهرست نمادهای پرتراکنش امروز بازار قرار دارد. سهم در قیمت ۳۷،۳۲۰ ریال صف خرید ۱ میلیونی تشکیل داده و این صف خرید شامل حقیقی‌های بازار است.


۰۹:۲۷⏰‌
شبندر تا منفی ۱.۵ درصد و قیمت ۹،۶۷۰ ریال رسید. این سهم را غالبا حقیقی‌ها خریده‌اند و حقوقی‌ها نیز در ۲۲ درصد خریداران سهم حضور دارند.


۰۹:۲۵⏰‌
وسپهر که معاملات امروز خود را با رنگ قرمز و در قیمت ۴۷۳ تومان آغاز کرده بود در ادامه تا ۴۹۳ تومان پیشروی کرد و اکنون در حدود ۴۸۵ تومان ۰,۷ درصد مثبت در حال ادامه است. در این نماد قدرت خریدار تقریبا دو برابر فروشنده است.


۰۹:۱۹⏰‌
تا این لحظه بیش از ۹۰۱ میلیون سهم شگستر به ارزش بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان معامله شده است. نسبت به دقایق ابتدایی شاهد افزایش قیمت شگستر از ۱۶۶ تا ۱۷۰ تومان بالاتر از ۲ درصد مثبت هستیم. تا اینجای کار یک چهارم از عرضه ها به دست حقوقی ها بوده و ۹۰ درصد از خریدارانش حقیقی اند.


۰۹:۱۹⏰‌
شوینده کار خود را در مثبت ۱ درصد آغاز کرده بود و در همین دقایق ابتدایی بازار تا مثبت ۳ درصد بالا آمد و به قیمت ۲۲،۱۹۰ ریال رسید.


۰۹:۱۶⏰‌
شپدیس با افت قیمت نیم درصدی به ۱۴۲۹۶۰ ریال رسیده است.


۰۹:۱۴⏰‌
تجلی با حضور ۱۰۰ درصدی حقیقی ها با قیمت ۲۳۴ تومان ۱,۳ درصد مثبت در حال جابجایی است. قدرت خریداران این نماد بیشتر از فروشندگانش است. بازدهی دو ماه اخیر تجلی ۱۱ درصد است.


۰۹:۱۲⏰‌
ذوب که روز گذشته پس از ۵ روز معاملاتی افت قیمت، در قیمت ۴۵۳ تومان به صف خرید رسیده بود، اکنون در محدوده ۴۵۵ تومان یک درصد مثبت در حال معامله است.


۰۹:۰۹⏰‌
بازار با روند متعادل که در آن عرضه‌ها بیشتر از تقاضاست شروع به کار کرده است؛ نمادهای ذوب، لپارس، ثاخت مثبت‌سازان شاخص کل و شپدیس، ثشاهد، شستا منفی‌سازان شاخص به شمار می‌روند.


۰۹:۰۳⏰‌
شگستر در شروع معاملات امروز صفخرید داشت اما در همین دقایق ابتدایی صف خرید آن به طور کامل عرضه شد و اکنون در محدوده ۱۶۸ تومان ۱ درصد مثبت در حال داد و ستد است.

source

توسط spideh.ir