به گزارش صدای بورس، هفته گذشته، هفته مناسبی برای سهامداران، رقم نخورد و در این بازه اکثر سبدهای پیشنهادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری به طور میانگین بازدهی منفی را به ثبت رسانده بودند. در هفته گذشته سبد پیشنهادی مشاوره سرمایه‌گذاری «فاینتک» در میان ۸ سبد بیشترین بازدهی را از آن خود کرد و توانست بعد از دوهفته دوباره صدر جدول را ازآن خود کند. این مجموعه ۶ نماد را برای میان‌مدت و بلندمدت به سهامداران معرفی کرد که در میان‌مدت کوثر، سیمرغ و سدور و در بلندمدت، کاوه، مدیر و کپارس پیشنهاد شدند.

سهام‌های پیشنهادی که توسط شرکت‌ها توصیه شده بود، در هفته گذشته برای سهامداران مطلوب نبودند و صرفا سبد پیشنهادی فاینتک به طور میانگین ۰.۲۱ درصد رشد داشته بود و مابقی سبدهای پیشنهادی به طور میانگین بازدهی منفی را به ثبت رسانده بودند. بیشترین بازدهی متعلق به نماد کوثر با ۵.۱۲ درصد رشد و کمترین بازدهی مربوط به نماد کپارس با منفی ۳ درصد افت به ثبت رسیده بود. تمامی نمادها در سبد پیشنهادی “فاینتک” در هفته گذشته نتوانستند بازدهی مثبت از خود به جا بگذارند و از این میان تنها کوثر، سیمرغ و کاوه سودده بودند.

سبدگردان کاریزما دوم شد

شرکت سبدگردان کاریزما در هفته گذشته توانست به صدر جدول خود را نزدیک کند تا در رقابتی تنگاتنگ، پس از سبد پیشنهادی فاینتک بیشترین بازدهی را از آن خود کرد. سبدگردان کاریزما در مجموع ۷ نماد کاریس، شکربن و رتاپ برای میان‌مدت و وتجارت، دارایکم، کارا و ضمان را برای بلندمدت پیشنهاد کرد. میانگین بازدهی سبد پیشنهادی شرکت کاریزما ۰.۲۰ درصد افت برآورد شده است.

در این میان، نماد رتاپ که به عنوان یک سهم که برای میان‌مدت معرفی شد، توانست به اندازه ۵.۳۹ درصد سود، بیشترین بازدهی را در این سبد پیشنهادی را به ثبت برساند و در این سبد سهم وتجارت کمترین میزان بازدهی را ثبت کرد و ۶.۰۴ درصد افت داشت.

سایر سبدهای پیشنهادی

در هفته گذشته سبدها، مانند هفته گذشته یک روند نزولی را در پیش گرفته بودند. در هفته قبل سهام‌هایی که توسط شرکت الگوریتم به سهامداران و معامله‌گران توصیه شدند به صورت میانگین ۰.۴۷ درصد بازدهی منفی را به ثبت رساندند. در این میان سه نماد زشریف،‌ ونوین و غپینو برای میان‌مدت و پارسان، ارفع و رمپنا برای بلندمدت پیشنهاد شده بود.

از میان سهم‌های پیشنهادی این شرکت زشریف که برای میان‌مدت توصیه شده بود، بیشترین بازده یعنی ۴.۱۴ درصد در هفته گذشته به خود اختصاص داد و نماد ونوین نیز با ۳.۶۳ درصد افت، کمترین میزان بازدهی را از آن خود کرد.

همچنین سهم‌های سبد پیشنهادی شرکت سورین در هفته گذشته به طور میانگین ۱.۴۰ درصد افت را به ثبت رساند.

در این سبد پیشنهادی بیشترین بازدهی به نماد هرمز با ۰.۶۸ درصد مثبت و کمترین بازدهی به نماد اخابر با ۲.۲۴ درصد ریزش را به خود اختصاص دادند. سهام‌های پیشنهادی شرکت سورین رتبه چهارم بازدهی در میان سبدها از آن خود کرد.

براساس این گزارش، سهم‌هایی که توسط شرکت سبدگردان سرمایه و دانش به سهامداران و معامله‌گران در هفته گذشته توصیه شد در جایگاه پنجم قرار گرفتند و به طور میانگین ۱.۸۷ درصد افت داشتند.

در هفته گذشته در سبد پیشنهادی شرکت سرمایه و دانش نماد وبملت که برای میان‌مدت توصیه شد، در میان سهم‌های پیشنهادی بیشترین بازدهی را از آن خود کرد و توانست ۰.۳۱درصد سود را به ثبت برساند. در این میان شپنا که برای میان‌مدت به معامله‌گران پیشنهاد شده بود، ناکام ماند و در هفته گذشته ۴.۲۱ درصد ریزش را تجربه کرد.

از سوی دیگر سبد پیشنهادی شرکت سبدگردان پیشرفت و توسعه صبا در هفته گذشت بازدهی منفی داشت و حدود ۱.۹۱ درصد ریزش از خود به جا گذاشت. وکغدیر، در این سبد پیشنهادی بیشترین بازدهی را داشت و در هفته گذشته ۲.۸۱ درصد به سهامداران سود داد اما نماد کپرور نتوانست سهامداران خود را در این هفته شیرین‌کام کند و با ۵.۱۱ درصد افت بیشترین ریزش را در این سبد پیشنهادی تجربه کرد.

براساس این گزارش، سبد پیشنهادی داریک پاریس، بازدهی خوبی را از خود به ثبت نرساند و به صورت میانگین ۲.۵۳ درصد بازدهی نزولی داشت. در این مجموعه نماد خاور، وتجارت، خساپا، وخارزم و قثابت برای میان‌مدت و نمادهای فراز و داریک برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد قثابت در این سبد پیشنهادی بیشترین رشد را تجربه کرد و توانست ۱.۴۰ درصد سود برای سهامداران به ارمغان بیاورد، اما نماد وتجارت در این سبد ناکام ماند و در همین مدت ۶.۰۴ ریزش را تجربه داشت.

مشاوره سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان جاماند

سبد پیشنهادی مشاوره سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان جایگاه آخر را در این هفته به خود اختصاص داد و متاسفانه کمترین میزان بازدهی را در هفته گذشته، به نام مشاوره سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریان ثبت شد و شاهد افت ۲.۷۴ درصدی سبد پیشنهادی این سبدگردان بودیم. سیمرغ، سمازن، غدیس و پی‌پاد برای میان‌مدت و فسبزوار، بوعلی و خدیزل نیز برای بلندمدت به سهامداران پیشنهاد شده بودند. نماد بوعلی، ۰.۸۶ درصد بیشترین رشد را به ثبت رساند و کمترین بازدهی به نماد پی پاد تعلق گرفت که ۱۲.۱۳ درصد ریزش کرد.

source

توسط spideh.ir