علیرضا سلمان زاده مدیر عامل حفاری شمال در گفت و گو با «صدای بورس» آخرین وضعیت پروژه های شرکت را تشریح کرد و گفت:طی ٧ ماه گذشته موفق به انعقاد پروژه های متعددی شدیم که از مهم ترین آن پروژه pogcاینفیل پارس جنوبی با مبلغ ٣٠٨ میلیون یورو بود. همچنین قرار داد دو دستگاه دکل حفاری خشکی را در مدیریت اکتشاف داشتیم که مبلغ آن ۵،٣٠٠ میلیارد بود و قرار داد اروندان به مبلغ ٨٠ میلیون دلار را به ثبت رساندیم.

وی افزود: پروژه های دیگری در حوزه اجاره دکل های دریایی وجود دارد که در حال کار هستند. امیدواریم فردا یکی از مهم ترین توافق نامه هایمان را انعقاد کنیم تا در دریای خزر مجددا فعالیتمان را شروع کنیم. در حوزه قرارداد های مختلف می‌توان گفت رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره مشابه سال قبل تجربه می‌کنیم.

سلمان زاده مبنای نرخ تسعیر دلار شرکت را مرتبط با تصمیم کارفرمایان دانست و ادامه داد: به صورت کلی طرف حساب شرکت کارفرمایان وزارت نفت و شرکت های تابعه هستند که نرخ در دسترس حواله خرید سنا ریت قرار داده اند.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال در رابطه با تغییر سیاست تقسیم سود شرکت گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع مربوط به سهامدار عمده است اما آن‌چه که در اخیر مطرح شد، سیاست حمایتی و رویکرد های جدیدیست که سهامدار عمده در لحاظ کردن منافع تمام سهامداران دارد.

سلمان زاده در راستای آخرین وضعیت بازارگردانی سهم پاسخ داد: در ماه های اخیر تحول رویکرد های مان در دستور کار سهامدار عمده، هلدینگ انرژی سینا و بنیاد مستضعفان به صورت خاص بر روی حمایت از سهم و تقویت آن بود که بخش هایی از تزریق منابع و نقدینگی توسط بازارگردان از آن جمله می باشد.

سلمان زاده به آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و افزود: افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی از محل سود انباشته را پیش رو داریم که گزارش حسابرسی آن بررسی و مورد تایید قرار گرفت که در مراحل پایانی برای اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

مدیر عامل شرکت حفاری شمال وضعیت سود آوری این شرکت را مثبت دانست و گفت: با توجه به انعقاد قرارداد های مان رشد و جهش چند برابری را نسبت به سال های قبل تجربه می‌کنیم که تمامی مراحل اجرایی و وصول درآمد های صورت وضعیت این قرارداد ها در ماه های آینده شروع خواهد شد و به لحاظ سود آوری شرکت روند رو به رشدی را تجربه خواهد کرد. همچنین در مقایسه با سال های گذشته نسبت به درآمد های عملیاتی ١۵٧ درصد رشد داشته ایم.

وی به سهامداران این شرکت توصیه کرد و افزود: این شرکت به صورت معتبر و منحصر به فرد در حوزه های مختلف دریا و خشکی در صنعت حفاری فعالیت می‌کند. همچنین حفاری شمال در دوران تولد دوباره در حوزه بالادستی است که اعتماد و توجه خاصی از سمت وزارت نفت به این شرکت شده است. امروز تفاهم نامه ای توسط هلدینگ انرژی سینا برای توسعه میدان دارخوین بسته شد که یکی از مهم ترین قرارداد IPC می باشد. ضمن آنکه ماه گذشته قرارداد توسعه میدان مسجد سلیمان امضاء شد و باید گفت شرکت های تابعه که حفاری شمال نیز می باشد بار اجرایی و وصول درامدهای ناشی از انها را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: شرکت حفاری شمال در سال های گذشته یک روند متاثر از شرایط بیرونی و داخلی را تجربه کرده است. بعضاً سهامداران دچار چالش هایی شده اند و ممکن است چشم انداز های موفق و روشن را نادیده گرفته باشند. کافیست سهامداران عملکرد ها را از سال ١۴٠١ به بعد مشاهده کنند که اعداد و ارقام گویای پیشرفت شرکت است.از طرفی دیگر شرکت پیگیر پرونده های حقوقی سنگین بود که به نتیجه نهایی نزدیک هستند و یکی از دکل های مان در دست به کار گیری مجدد است.

سلمان زاده در پایان گفت: در جلسات اخیر با ریاست بنیاد مستضعفان جمله ای گفته شد که انتظارات از حفاری بر این مبنا است که برند اول حفاری در کل کشور باشد. همچنین مجموعه سهامدار عمده و عوامل اجرایی شرکت در صدد این هستند تا رونق دوباره ای به این شرکت بدهند تا مشکلات این شرکت حل شود. ایجاد تحول به صورت یک روزه و یک ماهه نیست و ممکن است وارث زخم های چندین ساله ای باشیم که باید تلاش کنیم در سال های آتی مشکلات را حل کنیم.

source

توسط spideh.ir