به گزارش صدای بورس، در دومین ماه از سال ۱۴۰۳ شاخص کل ۷.۵ درصد ریزش کرد و از کانال دو میلیون و ۲۸۵ هزار واحد که در ابتدای ماه در آن قرار داشت، به کانال دو میلیون و ۱۱۲ هزار واحد سقوط کرد. ارزش معاملات هم در اردیبهشت ماه شاهد افت ۲۹ درصدی بود و همچنین حجم معاملات هم ۲۹ درصد کاهش را تجربه کرد.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

در بازارهای موازی هم؛ طلا، سکه، دلار و یورو با ریزش مواجه بودند و هر کدام به ترتیب ۱.۶۷ درصد، ۵ درصد، ۸ درصد و ۱۱ درصد افت قیمتی را به ثبت رساندند، به این صورت که طلا از محدوده سه میلیون و ۶۶۲ هزار تومان به ارتفاع سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. سکه هم در ابتدای اردیبهشت ماه در قیمت ۳۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله می‌شد که در پایان ماه وارد محدوده ۳۸ میلیون و ۲۵ هزار تومان شد.
شرایط برای بازار ارز هم خوب نبود به طوری که دلار از ۶۴ هزار تومان به ۵۹ هزار تومان رسید و ریزشی ۸ درصدی را رقم زد. یورو هم ۱۱ درصد افت قیمتی داشت و از ۷۰ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

مثبت و منفی بورس
در تابلوی معاملات بورس اوراق بهادار تهران نماد «ثامان» سردمدار بازدهی در اردیبهشت ماه شده و رشدی ۵۷.۱۶۶ درصدی را رقم زده است. جایگاه دوم تا پنجم هم به نمادهای معاملاتی «وتوس»، «دکوثر»، «وتوسم» و «دامین» تعلق گرفته است و هر کدام به ترتیب ۵۵.۱۳ درصد؛ ۵۴.۵۸؛۴۹.۶۲ درصد؛ ۴۴.۴۳ درصد رشد را ثبت کرده‌اند.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

اما در مقابل نمادهای معاملاتی «خلنت» با -۳۳.۰۰ درصد، «کساپا» با -۲۷.۰۶ درصد، «خوساز» با -۲۵.۱۷ درصد، «واتی» با -۲۳.۷۹ درصد و «خاهن» با -۲۲.۳۵ درصد بیشترین ریزش را در اردیبهشت ماه رقم زده‌اند.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

مثبت و منفی فرابورس
در تابلوی معاملاتی فرابورس در اردیبهشت ماه نماد «کیا» با رشد ۴۶.۸۱ درصدی بیشترین بازدهی را در این بازار به نام خود ثبت کرده است. بعد از آن، «ثباغ» با ۳۶.۱۷ درصد، «فالوم» با ۲۹.۱۲ درصد، «غفارس» با ۲۵.۷۲ درصد و «کشرق» با ۲۴.۳۷ درصد بیشترین بازدهی را رقم زده‌اند.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

از طرف دیگر، «آ س پ» بیشترین ریزش را در تابلوی معاملاتی فرابورس به نام خود ثبت کرد و افتی ۳۱.۳۶ درصدی را رقم زد. «فن افزار» ۲۵.۴۶ درصد، «غپاذر» ۲۴.۴۱ درصد، «میهن» ۲۲.۴۶ درصد و «فروژ» هم ۲۲.۳۲ درصد ریزش را به سهامداران خود تحمیل کردند.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

مثبت و منفی بازار پایه
«سکارون» در بازار پایه با رشدی ۳۹.۲۰ درصدی پرچمدار بازدهی در اردیبهشت ماه بوده است. رتبه دوم تا پنجم رشد قیمت در بازار پایه به «معیار» با ۳۱.۲۵ درصد، «غبهار» با ۲۹.۲۸ درصد، «شمواد» با ۲۷.۳۸ درصد و «استقلال» با ۲۷.۰۷ درصد تعلق گرفته است.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

پنج نمادی که در اردیبهشت ماه در تابلوی معاملات بازار پایه بیشترین ریزش را برای سهامداران خود به جا گذاشتند، عبارتند از؛ «کارام» با -۳۱.۱۴ درصد، «وثنو» با -۲۸.۱۲ درصد، «قشرین» با -۲۷.۳۷ درصد، «ثعتما» با -۲۶.۹۷ درصد و «وبرق» با -۲۳.۸۰ درصد.

بازار به‌کام تک‌سهم‌ها

در میانگین کل بازار جدای از برخی تک سهم‌ها می‌توان گفت صندوق‌های درآمد ثابت بین ۲ تا ۲.۷۰ درصد بازدهی به دارندگانشان رساندند.

  • همراز فیروزی – خبرنگار
  • شماره ۵۴۲ هفته نامه اطلاعات بورس

source

توسط spideh.ir