به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مارون با حضور بیش از ۸۳درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزارشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون گفت: دلایل کاهش سود خالص افزایش هزینه‌های تأمین مالی از ۳۵۷ میلیارد تومان به ۱۶۹۶ میلیارد تومان با هدف تأمین مالی پروژه‌ها بود. کاهش سود سپرده‌ها به میزان ۷۸۰ میلیارد تومان و کاهش درآمد ۷۴۶ میلیارد تومانی پتروشیمی لاله ناشی از توقف تولید از دیگر دلایل کاهش سود خالص شرکت است.

امین امرایی افزود:‌ درصد پیشرفت شرکت پتروشیمی صدرا خوزستان بیش از ۱۴درصد و با میزان سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون یورویی است. درصد پیشرفت پروژه کوثر صنعت پارسیان نیز بیش از ۴درصد و میزان سرمایه‌گذاری ۴۹۳ میلیون یورو است. درصد پیشرفت پروژه ابن‌سینا همدان ۱۳درصد با سرمایه‌گذاری ۲۹۱ میلیون یورویی است.

وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی سلمان فارسی نیز با بیش از ۸۲درصد پیشرفت و ۳۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در آن انجام شده که درصد مالکیت مارون، ۳۴درصد است.

امرایی درخصوص شرکت‌های در حال بهره‌برداری و فعال از جمله شرکت آمیزه‌های پویا پلیمری با مالکیت ۱۰۰درصدی شرکت پتروشیمی مارون گفت: پروژه تبدیل محصولات OFF-GRADE پتروشیمی مارون به محصولات ON-GRADE با ارزش افزوده بالا و راه‌اندازی چهار خط کامپاندینگ ایکما به‌منظور تولید انواع کامپاندینگو تولید انواع پلیمرهای مهندسی با ظرفیت بالا از گریدهای مختلف محصولات پتروشیمی مارون از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این شرکت بوده است.

وی افزود: تصحیح و تحکیم بستر زمین طرح پارک پروپیلن و خالص‌سازی اتیلن اکساید، طرح جمع‌آوری گازهای مشعل فاز ۱ و دریافت گاز از NGL ۱۵۰۰، رفع گلوگاه‌های فرآیندی واحد الفین، احداث نیروگاه برق اهواز و احداث مخزن اتیلن بخشی از پروژه‌های توسعه مارون در حوزه حفظ و ارتقا است. لازم به ذکر است همه تجهیزات لازم نیروگاه خریداری و وارد شده و آماده نصب است.

در پایان مجمع سالانه شرکت پتروشیمی مارون به ازای هر سهم ۷۵۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

source

توسط spideh.ir