آرمان امروز  : مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، در سخنرانی خود به مناسبت مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «به وزیر گفتم همه اساتید و دانشجویانی که لغو قرارداد شده یا اخراج کردند را بازگردانید. دانشجو اعتراض می‌کند، من هم باید جوابش را بدهم یا حرفش حق است که باید اطاعت کنم یا اینکه اشتباه می‌کند که هدایتش می‌کنم.»
این سخنان که به صورت زنده از کانال دوم شبکه خبر پخش می‌شد گفت: «باید با منطق جواب دانشجو را بدهیم. دانشجو را می توان هدایت و توجیه کرد و اگر هم حق با دانشجو است من باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه او را محروم کنم. اگر دانشجو عیب من را می گوید به جایی که او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می شود.» این گفته ها در شرایطی مطرح می شود که در سالهای اخیر، احکام اخراج اساتید و دانشجویان حاشیه ساز شده است،
سخنان پزشکیان با واکنش‌های بسیاری در رسانه‌های داخلی و رسانه‌های اجتماعی روبرو شد. روزنامه کیهان در شماره روز پنج‌شنبه خود در صفحه اول خود از برکناری رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه به دلیل توهین به مهسا امینی انتقاد کرد و به بازگشت برخی از اساتید که آنها را «زاویه‌دار» خوانده بود به دانشگاه اعتراض کرده بود.
در این شرایط حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت من این است که نشاط، امید، احترام و کرامت انسان را برگردانم و این از خلال گفت‌وگو و درک متقابل صورت می‌گیرد.

source

توسط spideh.ir