به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، فروشنده مواد مخدر که متهم است چهار نفر از مشتریانش را در شهرستان بم به قتل رسانده سرانجام بازداشت شد. تحقیقات برای کشف قتل‌های احتمالی بیشتر جریان دارد. 

معین افشاری، رئیس حوزه قضایی بروات شهرستان بم گفت: یک ماه قبل بود که اعضای خانواده‌ای در شهرستان بم گم‌شدن پدر خانواده را به پلیس خبر دادند.

آن‌ها گفتند پدرشان صبح سر کار رفته، اما دیگر به خانه برنگشته است. گوشی تلفن همراهش خاموش است و دوستان و همکارانش هم از او خبری ندارند.

برای پیدا کردن او به خانه بستگان و آشنایان هم سرکشی کرده‌اند، اما نتوانستند خبری از او پیدا کنند برای همین احتمال می‌دهند اتفاق ناگواری برایش پیش آمده‌باشد و از پلیس درخواست کمک دارند. 

بعد از مطرح شدن شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور غلامعباس عظیمی، بازپرس پرونده در این‌باره تحقیق کردند.

کارآگاهان با تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند مرد گمشده آخرین‌بار برای ملاقات با یکی از دوستانش شهر را ترک کرده‌است. 

در حالی که یک هفته از ماجرای گم‌شدن وی گذشته‌بود کارآگاهان مظنون را که مرد جوانی به نام کمال بود، بازداشت کردند. کمال کارمند یکی از اداره‌های دولتی بود. بررسی تماس‌های مرد گمشده نشان می‌داد که او آخرین‌بار با کمال ملاقات داشته‌است.

وی وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، گفت که از ماجرای گم شدن او خبر ندارد. او گفت قبول دارم با او ملاقات داشتم، اما بعد از آن هر کدام به دنبال کار خودمان رفتیم و دیگر او را ندیدم تا اینکه پلیس من را بازداشت کرد.

 

 اعتراف به قتل

در شاخه دیگری از بررسی‌ها، کارآگاهان در این‌باره تحقیقات بیشتری انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند کمال از فروشندگان عمده مواد مخدر است و سال‌هاست همزمان با شغل کارمندی در جریان خرید و فروش مواد مخدر هم فعال است، بنابراین کمال مورد تحقیق فنی قرار گرفت. او در بازجویی‌های بعد به قتل اعتراف کرد.

متهم گفت: مدتی قبل از حادثه مقداری مواد مخدر به مقتول فروختم. او مقداری از پول را پرداخت کرد، اما برای بقیه پول مدام امروز و فردا می‌کرد تا اینکه روز حادثه با او تماس گرفتم و بیرون شهر با هم قرار گذاشتیم. 

وقتی در محل که جای خلوتی بود، حاضر شد، خواستم پول را بدهد که دوباره بهانه آورد، برای همین دست به اسلحه بردم و او را به قتل رساندم. جسدش را هم در یکی از چاه‌های اطراف رها کردم و به خانه رفتم که بازداشت شدم. 

 کشف قتل‌های بیشتر

در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان پلیس با نشانی‌هایی که متهم در اختیارشان گذاشته بود، راهی محل شدند و جسد با کمک آتش‌نشانان از داخل چاه خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد. 

در حالی که تحقیقات بیشتر از متهم جریان داشت، بازپرس متوجه شد در چند سال گذشته چند نفر به همین شیوه ناپدید شده‌اند، بنابراین از آنجا که احتمال می‌رفت آن‌ها هم قربانی جنایت شده باشند، بررسی‌های بیشتری در این‌باره صورت گرفت.

متهم وقتی مورد تحقیق قرار گرفت وبه سه قتل مشابه در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ اعتراف کرد.

متهم گفت که هر سه نفر را که دو مرد و یک زن بودند، به همان شیوه به محل خلوتی در حاشیه شهر کشانده و بعد از اینکه آن‌ها را با شلیک گلوله اسلحه کمری به قتل رسانده، اجسادشان را داخل چاه‌های متروکه رها کرده‌است.

بعد از اعتراف متهم، کارآگاهان با اطلاعاتی که متهم در اختیارشان گذاشت، راهی چاه‌های متروکه شدند و جسد زن را کشف کردند و بررسی‌ها برای کشف دو جسد دیگر ادامه دارد.

source

توسط spideh.ir