راه‌های سرمایه گذاری با پول کم

راه‌های سرمایه گذاری با پول کم؛ در این مطلب، اصول اولیه سرمایه‌گذاری و چند روش را که می‌توانید با پول کم شروع به سرمایه‌گذاری کنید، بررسی خواهیم کرد.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، راه های سرمایه گذاری با پول کم؛ چگونه با پول کم سرمایه بسازیم؟ هر چه زودتر شروع به سرمایه گذاری کنید، حتی با پول کم.  این شعار کسانی است که به این ضرب المثل که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود اعتقاد دارند. شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه سرمایه گذاری را حتی با پول کم شروع کنید. پول شما با بهره مرکب رشد می‌کند  و رفته رفته سرمایه شما بیشتر می‌شود. در این مطلب، اصول اولیه سرمایه‌گذاری و چند روش را که می‌توانید با پول کم شروع به سرمایه‌گذاری کنید، بررسی خواهیم کرد.

چرا سرمایه گذاری بسیار مهم است؟

اگر دقت کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که تورم همیشه در جوامع گوناگون وجود دارد. این بدان معناست که زندگی دارد بیش از هر زمان دیگری گران‌تر می شود. همه چیز به مرور زمان هزینه بیشتری خواهد داشت، از خرید مواد غذایی گرفته تا بنزین. همچنین ممکن است متوجه شده باشید که درآمد شما احتمالاً با همان سرعت افزایش نمی‌یابد. به همین دلیل است که ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت سرمایه گذاری پول خود در حال حاضر تأکید کنیم، صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی هستیم. ممکن است فکر کنید که سرمایه‌گذاری بسیار پرخطر است‌، اما نداشتن ذخیره، خطر بیشتری دارد. با ظهور پلتفرم‌های بسیار زیادی، راه‌های زیادی هم برای سرمایه گذاری آنلاین وجود دارد.

چه زمانی سرمایه گذاری را شروع کنیم؟

قبل از شروع سرمایه گذاری، باید مطمئن شوید که اصول مالی شما مرتب است. سرمایه‌گذاری مستلزم درجه‌ای از ریسک است، بنابراین اگر مطمئن باشید برای مدت طولانی به پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنید توصیه میکنیم ابتدا با یک کارشناس مشاوره سرمایه گذاری مشورت کنید. ترجیحاً یک افق پنج ساله یا بیشتر – نیازی ندارید، وضعیت بهتری خواهید داشت. بنابراین، به دو موضوع مالی زیر توجه کنید:

  • وام با بهره بالا را پرداخت کنید. زیرا بهره‌ای که می پردازید، هر گونه سودی را که از سرمایه گذاری خود به دست می‌آورید، نفی می‌کند.
  • یک صندوق اضطراری راه اندازی کنید. یک صندوق اضطراری بسازید تا سه ماه یا بیشتر از هزینه‌های زندگی در یک حساب پس انداز داشته باشید. شما باید اطمینان حاصل کنید که اگر شغل خود را از دست بدهید یا اگر یک مشکل غیرمنتظره رخ دهد، می‌توانید از نظر مالی زنده بمانید.
  • به محض اینکه در مورد بدهی‌های خود پیشرفت کردید و شروع به ساخت صندوق اضطراری خود کردید، تنها در این صورت باید به سرمایه گذاری پول خود، فکر و بلافاصله اقدام کنید.

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنیم؟

این عبارت رایجی است که در مورد سرمایه گذاری می شنویم: “وقتی پول واقعی برای سرمایه گذاری داشته باشم، سرمایه گذاری را شروع می‌کنم.”

بسیاری معتقدند پول کافی برای شروع سرمایه گذاری ندارند. این ایده که برای سرمایه گذاری باید ثروتمند باشید، نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. به محض اینکه شروع به کسب درآمد کردید، باید در مورد استراتژی‌های سرمایه گذاری فکر کنید. هنگامی که از آستانه دلخواه “پول واقعی” عبور کنید، به طور جادویی دانش سرمایه گذاری به دست نمی‌آورید. قابل درک است که وقتی اولویت‌های مالی رقیب دارید، ممکن است در مورد سرمایه گذاری سردرگم شوید. ممکن است بدهی داشته باشید یا وام بانکی سد راه شماست.

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنیم؟

اما جدا از دو مرحله توصیه شده در بالا (پرداخت بدهی، ایجاد یک صندوق اضطراری)، هرگز برای شروع سرمایه گذاری زود نیست. اولین سرمایه گذاری شما می‌تواند کم باشد که پس از یادگیری نحوه خرید سهام، آن را به کار می‌اندازید.

حتی میتوانید در یکی از صندوق های سرمایه گذاری که انواع مختلفی هم در کشور وجود دارند سرمایه گذاری کنید و از هدر رفتن سرمایه خود جلوگیری کرده و حتی به آن اضافه کنید. اگر اطلاعات کافی درمورد صندوق‌های سرمایه گذاری ندارید میتوانید مطلب صندوق سرمایه گذاری چیست، که توسط کارشناسان مجموعه سیتاپ تهیه شده است را مطالعه نمایید

در اینجا چند راه برای شروع سرمایه گذاری با پول کم آورده شده است:

1. ذخیره قطره‌ای هفتگی

برای سرمایه گذاری، ابتدا باید مقداری پس انداز کنید. این کار بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کنید، زمان می‌برد و می‌توانید آن را در مراحل بسیار کوچک انجام دهید.

اگر هرگز پس‌انداز نکرده‌اید، می‌توانید با کنار گذاشتن کمترین مبلغ در هفته شروع کنید. ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما در طول یک سال، به بیش از 500 دلار می‌رسد. سعی کنید 10 دلار را در یک پاکت، جعبه ، یا یک گاوصندوق کوچک قرار دهید. عادت کنید با اندکی کمتر از درآمدتان زندگی و پس انداز را در مکانی امن ذخیره کنید. معادل الکترونیکی جعبه، باز کردن یک حساب با یکی از برترین حساب‌های پس‌انداز پربازده است. در صورت نیاز می‌توان پول را در دو روز کاری برداشت کرد، اما نیاز است که این حساب، به کارت نقدی شما مرتبط نباشد.

2. برنامه بازنشستگی بیمه یا محل کار

اگر بودجه کمی دارید، در مرحله ساده ثبت نام در بیمه بازنشستگی یا  سایر برنامه‌های بازنشستگی کارفرما شرکت کنید. اما می‌توانید در یک برنامه بازنشستگی با حمایت کارفرما با مبالغ بسیار ناچیز سرمایه‌گذاری کنید که خیلی متوجه فشار آن نمی‌شوید. به عنوان مثال، برنامه ریزی کنید که فقط 1٪ از حقوق خود را در برنامه کارفرما سرمایه گذاری کنید. احتمالاً حتی سهمی به این کوچکی را هم از دست نخواهید داد، اما چیزی که کار را در ابتدا آسان‌تر می‌کند، این است که کسر مالیاتی که برای انجام این کار دریافت می‌کنید، سهم را حتی کمتر هم می‌کند.

هنگامی که متعهد به مشارکت 1٪ هستید، می‌توانید هر سال آن را به تدریج افزایش دهید. به عنوان مثال، در سال دوم، می‌توانید سهم خود را به 2٪ از حقوق خود افزایش دهید. در سال سوم می‌توانید سهم خود را به 3 درصد حقوق خود افزایش دهید و به همین ترتیب. با این حال، تا جایی که می‌توانید از بالا شروع کنید.

3.  سرمایه گذاری در بورس را با پول کم شروع کنید

سرمایه گذاری در بازار سهام می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. سرمایه گذاری در بازار سهام همچنین می‌تواند به معنای خرید صندوق‌های شاخص یا صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک باشد. صندوق‌های شاخص و صندوق‌های متقابل، «سبدی» از سهام هستند که سرمایه‌گذاری کوچک شما می‌تواند بخشی از کل را بخرد.

البته می توانید در سهام فردی نیز سرمایه گذاری کنید. تعداد فزاینده‌ای از گزینه‌ها وجود دارد که درها را به روی نسل جدیدی از سرمایه‌گذاران باز کرده  و به شما اجازه می‌دهد با کمترین مبالغ، شروع به کار کنید و پلتفرم‌هایی را بدون کمیسیون تجاری ارائه دهید. در گذشته، کارگزاران سهام هر بار که شما سهام را می‌خریدید یا می‌فروختید، چندین دلار کمیسیون دریافت می‌کردند. این امر باعث شد سرمایه گذاری حتی در یک سهم با کمتر از صدها یا هزاران دلار هزینه زیادی داشته باشد.

سرمایه گذاری در بورس را با پول کم شروع کنید

4.  در بازار مسکن سهیم شوید

باور کنید یا نه، دیگر نیازی به پول زیاد (یا حتی اعتبار خوب) برای سرمایه گذاری در املاک ندارید. دسته جدیدی از سرمایه‌گذاری که به عنوان «تامین مالی جمعی املاک و مستغلات» شناخته می‌شود، مالکیت سهام کسری از املاک بزرگ تجاری یا سایر املاک را بدون دردسرهای مالکیت، ممکن می‌سازد. سرمایه گذاری‌های جمعی در املاک معمولاً به حداقل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تری نسبت به سایر روش‌ها نیاز دارند.

اشتباهاتی که هنگام سرمایه گذاری کم باید از آنها اجتناب کرد

تصور ثروتمند شدن یک شبه:

وقتی برخی افراد برای اولین بار وارد سرمایه گذاری می‌شوند، فقط می‌خواهند هر چه سریع‌تر ثروتمند شوند. اشتباهات زیادی در سرمایه گذاری وجود دارد که افراد تازه کار معمولاً مرتکب آن می‌شوند. اشتباهاتی که ممکن است هزاران ریال برای شما هزینه داشته باشد و شما را از سرمایه گذاری در آینده هم منصرف کند. ما از شما می‌خواهیم که از این اشتباهات جلوگیری کنید.

درگیر شدن در سرمایه گذاری‌های مشکوک:

این موضوع  به همان اندازه که وسوسه انگیز است، خطرناک هم هست. اینکه به دنبال وعده‌های بازدهی بالا با ریسک پایین بروید، منطقی نیست و اگر چنین پیسشنهادهایی دریافت کردید، باید مراقب باشید که به چه کسانی اعتماد می‌کنید.

همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید: بسیار مهم است که سرمایه گذاری‌های خود را متنوع کنید تا در نهایت امیدوار نباشید که یک سرمایه گذاری نتیجه دهد. در این مورد به استثناها متکی نباشید و همه کاره شوید!

در گیر شدن در  نوسانات:

باید درک کنید که بالا و پایین رفتن در بازار طبیعی است. هنگامی که بازار افت می کند، مهم است که سطح خود را حفظ کنید و به سرعت سهمتان را نفروشید.

نا آگاهی در محل سرمایه گذاری:

قبل از شروع یک استراتژی سرمایه گذاری، باید دقیقاً بدانید که پول خود را در چه چیزی قرار می‌دهید. برای این مهم هرگز عجله نکنید و به دقت همه راه‌ها  را بررسی نمایید.

ما در این مطلب به ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری با پول کم پرداختیم. ما در مجموعه سیتاپ فرصتی را فراهم آورده‌ایم که بتوانید با کمترین پول، سرمایه گذاری و سود کنید. با ما در ارتباط باشید.

source

توسط spideh.ir