به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محسن دلکرمی امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ در جلسه کارگروه زیباسازی و مدیریت فضای سبز شهری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ هکتار فضای سبز در تیران در قالب بلوارها و بوستان‌ها وجود دارد که حفظ و نگهداری آن بر عهده شهرداری قرار دارد.

وی افزود: تأمین آب مورد نیاز این فضای سبز در تابستان چالش‌هایی را به همراه دارد که از جمله آن کاهش سطح منابع چاه‌ها و قطعی برق برای استخراج آب و انتقال به پارک‌ها است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه در چنین شرایطی اداره پارک‌ها دشوار است، تصریح کرد: با وجود این معضلات حفظ و نگهداری فضای سبز انجام و چالش نگهداری در این حوزه نداشته‌ایم و با آبرسانی سیار این کار به سرانجام رسید.

دلکرمی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و پارک‌ها در این شهر نیاز است، خاطرنشان کرد: کاشت درختان کم مصرف آب و مدیریت پارک‌ها به واسطه آبیاری تحت فشار صورت می‌گیرد تا اینکه نیاز شهر هم تأمین شود.

سرپرست شهرداری تیران به نصب المان‌ها و دیوارنگاری در شهر اشاره کرد و اذعان داشت: برای زیباسازی منظر شهری طرح‌های دیوارنگاری آماده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دلکرمی توجه به ماهیت و هویت تاریخی شهر و انتقال مفاهیم شهروندی را در این خصوص مهم دانست و یادآور شد: در طراحی نماد و مدل‌های دیوارنگاری قدمت هفت هزار ساله شهر تیران مورد پیش بینی قرار گرفته تا هویت شهری به نسل‌های جدید منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: تیران به واسطه فرصت‌های تاریخی، طبیعی و سلامت مقصد گردشگران شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خانه‌های تاریخی و ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و قدیمی صنعت گردشگری در حال رونق است.

سرپرست شهرداری تیران رویدادهای فرهنگی برای توسعه گردشگری را مهم دانست و اذعان داشت: جریان سازی و معرفی ظرفیت گردشگری با طرح‌های فرهنگی، رویدادها و تولید محتوا انجام می‌پذیرد که همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر در این حوزه نیاز است.

source

توسط spideh.ir