به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، امیر عرب امروز _سه‌شنبه، سیزدهم شهریور_ در جلسه شورای ترافیک تیران و کرون با اشاره به آغاز فصل بازگشایی مدارس اظهار کرد: ایمن سازی مسیرهای منتهی به فضاهای آموزشی و محل تردد دانش آموزان تا پیش از بازگشایی مدارس ایمن سازی شود.

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تیران و کرون با شناسایی مدارس در حریم راه‌های اصلی و فرعی روستایی، وضعیت ترافیکی، نصب علائم و خط کشی خیابان‌ها را بررسی و به روز رسانی کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نقش مهمی در ایمن سازی ترافیک دارند، خاطرنشان‌کرد: خط کشی گذرهای عابر پیاده، نصب علائم و بررسی وضعیت ایمنی ترافیک حریم آموزشگاه‌های شهرستان تا پیش از آغاز فصل پاییز انجام شود.

عرب با اشاره به دغدغه خانواده‌ها نسبت به ایمنی و امنیت خودروهای سرویس مدرسه گفت: پلیس و آموزش و پرورش بر عملکرد سرویس‌های مدارس به صورت پیوسته نظارت داشته باشند تا دغدغه خانواده‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی سرعت غیرمجاز، تردد خلاف جهت و سوارکردن بیش ظرفیت خودروها را از جمله تخلفات بارز بعضی از سرویس‌های مدرسه بیان کرد و اذعان داشت: نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری همراه با پلیس راهنمایی و رانندگی در این خصوص مهم است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون سرمایه‌گذاری برای آموزش فرهنگ ترافیک را مهم بیان کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش همراه با کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این موضوع بپردازند.

عرب ادامه داد: تداوم و اجرای برنامه‌های متنوع آموزش فرهنگ ترافیک در نهادینه سازی اجرای قوانین و همچنین کاهش حوادث ترافیکی مهم است و سنین کودکی و نوجوانی فرصت مناسبی برای آموزش این دسته از قوانین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سفرهای پایان شهریورماه افزود: نظارت‌های پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این روزها افزای یابد تا از حوادث ترافیکی جاده‌ای پیشگیری شود.

source

توسط spideh.ir