همشهری آنلاین: مقانلو کارش در سینما را با بازی در «دو نیمه سیب» کیانوش عیاری آغاز کرد و اولین سریالش در تلویزیون «آخرین سند» بود.

• این بازیگر ۵۶ ساله تقریبا در ۳۰ فیلم سینمایی بازی کرده و با این که در نقش های دو حضور داشته؛ بازی ماندگاری از خود به جا گذاشته است. او این روزها در نقش صفیه در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر که در شبکه نمایش خانگی پخش می شود؛ بازی می کند. سریالی که بازی مقانلو به همراه محسن قصابیان که نقش «بهرام» را دارد؛ تحسین برانگیز باشد.
• مقانلو در دهه ۷۰ چند فیلم سینمایی بازی کرده که می توان به «همسر» مهدی فخیم زاده، «نابخشوده» ایرج قادری اشاره کرد.

• سریال «مسافری از هند» یکی از مجموعه های پربیننده و ماندگار تلویزیون به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۱ است. مقانلو بعد از بازگشتش به ایران در این سریال بازی می کند و اولین کار مقانلو در تلویزیون بعد از بازگشت از آمریکا محسوب می شود، مقانلو در این سریال نقش همسر دوم منصور و مادر فرزاد را بازی می کند.

این روزها همه درباره نسرین مقانلو حرف می زنند

• یکی از فیلم های مهم در کارنامه مقانلو بازی در «میهمان مامان» داریوش مهرجویی بود. مهمان مامان فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۲ است که با استقابل بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و جایزه بهترین فیلم از بیست و دومین جشنواره فجر را کسب کرد. مقانلو در این فیلم نقش صدیقه همسر پارسا پیروزفر (یوسف) را بازی می کند.

این روزها همه درباره نسرین مقانلو حرف می زنند

• از دیگر سریال های معروفی که مقانلو در آن بازی کرده، «مختارنامه» داوود میرباقری است. این سریال اولین بار سال ۱۳۸۹ روی آنتن رفت و در این سریال تاریخی، نسرین مقانلو نقش ناریه همسر اول مختار با بازی فریبرز عرب نیا را بر عهده داشت.

این روزها همه درباره نسرین مقانلو حرف می زنند

• او در سینما در فیلم مسعود کیمیایی هم بازی کرده، «خون شد» فیلمی است که مقانلو در نقش خانم جان نقش مادر خانواده را بازی کرده. این فیلم ۱۳۹۹ اکران شد. بخشی از داستان فیلم درباره زن دوم و مادری (با نام خانم‌جانی با بازی نسرین مقانلو) است که عهده‌دار مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش است. خانم‌جانی که اقتدار و زنانگی خاصی دارد، برای خانواده‌اش ایثار می‌کند.

این روزها همه درباره نسرین مقانلو حرف می زنند

• این بازیگر در سریال «دل» منوچهر هادی هم بازی کرده، سریالی که در شبکه نمایش خانگی پخش شده، نسرین مقانلو در این سریال نقش مادر آرش و همسر اتابک را بازی می کند. «سوپراستار» تهمینه میلانی، «گناهکاران» فرامرز قریبیان و «نفوذی» احمد کاوری از دیگر فیلم هایی است که بازی مقانلو در آن قابل توجه و تامل است.
• مقانلو علاوه بر بازیگری، کار اجرا و داوری هم انجام داده؛ مقانلو تجربه اجرای برنامه ای با عنوان دستپخت های خودمانی در تلویزیون و داوری در برنامه میلیون میلیون در نمایش خانگی را بر عهده داشته است. البته این بازیگر یک کتاب آشپزی هم دارد.

source

توسط spideh.ir