به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی دهباشی‌پور عصر امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم شهریور_ در مراسم یادواره شهدای مدافع جان اظهار کرد: پیگیری‌های دستگاه قضائی و علوم پزشکی و سازمان بهزیستی استان در راستای بهبودی معتادان در سایر کمپ‌ها سبب شد که این معتادان همانند گذشته از پراکندگی بالایی در سطح استان برخوردار نباشند.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی عهده‌دار طراحی و نظارت بر برنامه و فعالیت‌های مرتبط با پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد بوده و در این راستا هم خدماتی را در قالب فعالیت‌های متعدد به گروه‌های مخاطب خود ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع‌محور اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه امروز دشمن فرهنگ و اعتقادات و سلامتی مردم را نشانه گرفته است، گفت: دشمن با تمام قوا در این موضوعات دخالت می‌کند تا آسیب‌های اجتماعی بیشتری ایجاد کند، اما نیروی انتظامی با تمام تلاش خود را برای نقش بر آب کردن اهداف دشمن به کار بسته است.

دهباشی‌پور شهدای مبارزه با مواد مخدر را مظلوم‌ترین و گمنام‌ترین شهدا توصیف کرد و افزود: با نثار جان خود در مقابل این بلای خانمان‌سوز ایستادگی کردند و رشادت‌های فراوانی را عرضه داشتند که الگویی برای جوانان هستند.

وی ادامه داد: امروز با تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود زندگی کسانی که درگیر اعتیاد شدند شاهد هستیم که کارگاه‌های مختلفی از جمله کفاشی، کابینت‌سازی، قنادی، نانوایی و قفل‌سازی در قزوین راه‌اندازی شده تا آنها از نظر معیشتی مشکلی بعد از بهبودی نداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: تنهایی از نظر روحی و روانی فشارهای زیادی به افراد معتاد وارد می‌شود که نیاز داریم تا خانواده‌ها و دستگاه‌های مربوطه پای کار باشند و آنها را تنها نگذارند.

دهباشی‌پور با ابراز خوشحالی از کاهش جمعیت معتادان متجاهر استان قزوین تصریح کرد: جمعیت معتادان متجاهر استان قزوین جمع‌آوری‌شده در استان قزوین که به مرکز ماده ۱۶ معرفی می‌شوند، ۲۰ درصد کمتر شده است.

source

توسط spideh.ir