به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، پیمان عین القضاتی عصر امروز _چهارشنبه بیست و هشتم شهریور_ در جشنواره تابستانه سبزی و غذاهای محلی سنجان اراک اظهار کرد: شورا به دنبال رونق بخشی و برجسته کردن محله‌هایی است که دارای ظرفیت‌های خاصی هستند و برای معرفی این محله‌ها به عنوان هویت‌های محلی امر گسترش آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: شهر اراک در کنار محله‌های بسیار خوب خود، چهار عنصر هویتی کالبدی دارد که ما به دلیل اینکه این محله‌ها هویت شهر هستند سعی کردیم آنها را مدام تکرار کنیم تا شهروندان و محله حس تعلق پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: شورای ششم در راستای سیاست‌های خود که مبحث محله محوری است به دنبال رونق بخشیدن به محله‌هایی است که دارای ظرفیت‌های خاصی هستند.

عین القضاتی تصریح کرد: با ایجاد حس تعلق در شهروندان موجب افزایش میزان مشارکت آنها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر اراک دارای چهار عنصر هویتی کالبدی است گفت: ما باغات سنجان و کرهرود، قنات ناصری، قنوات این منطقه و بازار و خانه‌های تاریخی، چهار عنصر را به عنوان عناصر وحدت بخش وحدت آفرین و هویت ساز برای شهر اراک قلمداد می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته به خوبی به این عناصر پرداخته می‌شد، بدون شک امروز برداشت بهتری از آنهامی توانستیم داشته باشیم.

عین القضاتی افزود: منطقه‌ای که ما در آن حضور داریم به نام ریه‌های تنفسی شهر اراک محسوب می‌شود که از بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت این منطقه هم اینک بیش از ۷۶۰ هکتار آن باقی مانده است.

وی اضافه کرد: دلیل این اتفاق عدم اهمیت دادن به این منطقه و این محله با صفا و با قدمت تاریخی زیاد و مؤثر در حوزه زیست محیطی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: این موعد زمانی بر اساس گفته‌های کشاورزان محلی زمانی است که محصولات کشاورزی در حوزه سبزی تقریباً کامل می‌شود، در منطقه سنجان ما برای حفظ این منطقه باید ما آن را به مردم بازنمایی و مجدد عرضه کنیم.

عین القضاتی با اشاره به اینکه سبزی کاری در سنجان کارآفرینی را در نهاد خود نهفته دارد افزود: کاشت و برداشت سبزی و محصولات پیرامون آن به خصوص محصولاتی که در خانه تولید می‌شود و ما می‌توانیم از آن بهره برداری کنیم، موجب کارآفرینی می‌شود.

وی ادامه داد: شعار ما برای محله سنجان با قدمت تاریخی و محصولات بسیار متنوع باغی، کشاورزی و زراعی و بوستان‌های آن تا صنایع دستی «هر خانه یک کارخانه» است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: برای سنجان ما هر منزل می‌تواند یک تولیدکننده صنایع دستی و محصولات فرآوری شده از حوزه کشاورزی باشد.

source

توسط spideh.ir