به گزارش خبرگزاری ایمنا، اکبر قنبری ظهر امروز _ جمعه سی‌ام شهریور _ در حاشیه برگزاری میز خدمت در مصلی نمازجمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر استان تهران ۱۳۰۰ دانش‌آموز از بلاتکلیفی برای حضور در مدارس در آمدند.

وی با تشریح جزئیات رأی تجدیدنظر استان تهران در مورد چهار مدرسه اسلام‌شهر افزود: در پی دادخواست اشخاصی از وراث خیرین به طرفیت اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان اسلام‌شهر در خصوص خلع‌ید و قلع‌وقمع مستحدثات نسبت به ۳ مدرسه در شهرک سعیدیه و یک مدرسه در محله کاشانی، رسیدگی به آن در شعبه بدوی و سپس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران در دستور کار قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلام‌شهر با اشاره به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، بیان کرد: دادخواست طرح شده، شامل املاکی به وسعت ۱۴ هزار مترمربع با اعیانی هشت هزار و ۲۰ مترمربع و به ارزش تقریبی سه‌هزار میلیارد ریال در شهرک سعیدیه و خیابان کاشانی با بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز بود که پس از صدور رأی بدوی، خواهان درخواست تجدیدنظر می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در سال ۱۳۵۹ زمینی در اختیار حوزه نوسازی آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث مدرسه اقدام شود که در نتیجه چندین بنا از جمله چهار فضای آموزشی توسط اداره کل نوسازی استان در این زمین احداث شده و تاکنون نیز به‌عنوان مدرسه مورداستفاده قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به سوابق، مدارک، شرایط و نحوه واگذاری این اراضی جهت احداث مدرسه و اینکه این بناها با هزینه بیت‌المال احداث شده بود، دادگاه تجدیدنظر با استناد و استدلال به مبانی و قواعد حقوقی و مقررات قانونی، بناهای ایجاد شده را مشمول خلع‌ید و قلع‌وقمع ندانسته و حکم بر مالکیت آموزش‌وپرورش صادر کرد.

مدیر آموزش و پرورش اسلام‌شهر با اشاره بر اینکه درخواست خلع‌ید و قلع‌وقمع توسط خواهان، موجبات ایجاد ضرر به منافع عمومی و بلاتکلیفی بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز بود، تصریح کرد: حفظ و حراست از اموال دولتی را در تقارن با ایام آغاز سال تحصیلی به حضور شهروندان اسلام‌شهری تبریک عرض نموده و در این خصوص عنایت پروردگار متعال را شکرگزاریم.

قنبری با قدرانی از تلاش و دقت نظر مسئول حقوقی آموزش‌وپرورش و حمایت‌هایی اداره حقوقی و املاک اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، حاکی از آن است که اخبار خوبی در خصوص اسناد املاک و سایر احکام قضائی قلع و قمع در راه است که با حمایت‌های مسئولین شهرستانی و استانی سایر پرونده‌های مربوط به دهه ۹۰ نیز در ایام پیشرو تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اخبار و آمار به دست آمده در طی سال‌های اخیر چندین پرونده شکایت بر علیه آموزش و پرورش اسلام‌شهر مبنی بر خلع‌ید و قلع‌وقمع فضاهای آموزشی از سوی بازماندگان وراث برخی از مالکین که زمین‌هایی را در اختیار آموزش‌وپرورش برای احداث مدرسه قرار داده‌اند گشوده شده که با پیگیری‌های به عمل آمده و بر اساس احکام صادره، تعدادی از این پرونده‌ها با اجرای حکم قلع‌وقمع و یا جلب رضایت شاکیان مختومه شده و در حال حاضر چند پرونده دیگر در این زمینه در محاکم قضائی مفتوح است که انتظار می‌رود طی روزهای آتی ختم به خیر شوند و جمع زیادی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را از نگرانی و بلاتکلیفی خارج شوند.

در شهرستان اسلام‌شهر بالغ بر ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در ۳۳۲ فضای آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که تعیین تکلیف تعدادی از این مدارس یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش‌وپرورش اسلام‌شهر است.

source

توسط spideh.ir