در حالی که قرار است ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هفته آینده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کند، دو نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از برنامه احتمالی خود برای دیدار با وی خبر داده‌اند. 

به گزارش راشاتودی، در پی انتشار خبر مربوط به سفر زلنسکی به آمریکا، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفته است که احتمالا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند. در عین حال، برخی از رسانه‌های آمریکایی نیز از احتمال دیدار کامالا هریس با زلنسکی خبر داده‌اند. 

رویترز در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است که ترامپ در پاسخ به سوال جمعی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با زلنسکی دیدار خواهد کرد یا خیر. پاسخ مثبت داده و عنوان کرده که احتمالا با زلنسکی دیدار خواهد کرد.  

با این حال ترامپ هیچ اشاره‌ای نکرده که این مراسم کجا انجام خواهد گرفت و چه زمانی انجام می‌شود، او حتی از اینکه در این دیدار چه موضوعاتی مورد بحث قرار خواهد گرفت نیز حرفی نزده است. 

در عین حال شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان و بلومبرگ در گزارشی عنوان کرده‌اند که احتمالا هریس نیز دیداری با زلنسکی را برنامه ریزی خواهد کرد.  جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز احتمال دیدار هریس و زلنسکی را رد نکرد با این حال وی عنوان کرد در صورتی که فرصتی پیش آید، این دیدار حتما انجام خواهد شد. 

انتظار می‌رود که زلنسکی در تاریخ 24 ماه سپتامبر نیز در جریان نشستی در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کند. نشستی که همزمان با گردهمایی رهبران جهان در نیویورک برگزار خواهد شد.

آخرین باری که ترامپ با زلنسکی صحبت کرد در ماه ژوئن بود، زمانی که وی به رئیس‌جمهور اوکراین قول پایان دادن به جنگ این کشور با روسیه را داد. هریس هم پیشتر در جریان نشست مربوط به نشست صلح اوکراین در سوئیس با زلنسکی دیدار کرد. 

فارس

source

توسط spideh.ir