سروری مجد:

مأموریت‌گرایی دانشگاه آزاد بر بومی‌سازی علم و تکنولوژی است

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد که مأموریت‌گرایی دانشگاه آزاد بومی‌سازی علم و تکنولوژی است تا تعالی مستمر را برای دانشگاه رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی سروری مجد مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد بندرعباس که با حضور رئیس، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاون هماهنگی این دانشگاه در استان هرمزگان و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت و تبریک این هفته آرمانی و مهم، بر ضرورت حفظ وحدت ملی میان شیعه و سنی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز به یُمن انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، شیعه و سنی به عنوان یک امت واحد در کشور ایران اسلامی برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جهانخوار در مسالمت و دوستی کامل طی طریق می‌کنند و این نشان از وفاق، همدلی و اتحادسازی انقلاب اسلامی دارد.

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندسازی علمی واحد‌های دانشگاهی را در گرو کیفیت‌بخشی، رشد علمی، کارآمدسازی نظام آموزشی و انطباق حداکثری رشته‌های تحصیلی را با محتوای آموزشی و نیاز‌های آمایشی و تأکید بر کارآفرینی و مهارت‌محوری خواند و خواستار توجه ویژه به راهبرد‌های کلان دانشگاه در توسعه فعالیت‌ها‌ی فناورانه، پایدارسازی اقتصادی، تقویت هم‌افزایی و توسعه تعاملات الهام‌بخش در سطح ملی و منطقه‌ای شد.

سروری مجد، خواستار مشارکت مؤثر در تمدن‌سازی اسلامی، تعلیم و تربیت، مهارت‌افزایی، توسعه بلوغ سازمانی و ارتقای سازمانی را همراه با پیشرفت مرجعیت علمی و تمدن‌آفرینی مبتنی بر آموزه‌های دینی و وحیانی را برای افزایش بهره‌وری و کارآمدی بیشتر شد.

وی افزود: استادان و کارکنان سرمایه‌های بزرگ منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که همواره توانسته‌اند با تعادل‌بخشی، تقویت هم‌افزایی و ایجاد توازن همگون، دانشگاه را به محیطی علم‌آفرین، مبتکر، کارآفرین، با نشاط و پویا مبدل سازند.

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان را سرمایه‌های بزرگ دانشگاه و آینده کشور دانست و بیان کرد: توانمندسازی، تعلیم و تربیت این نسل پویا می‌تواند افق‌های روشنی را به روی جامعه اسلامی ما بگشاید و این مهم محقق نمی‌شود؛ مگر اینکه همه ما کارکنان خدوم این دانشگاه و در سطوح بالاتر تمام جامعه به سمت و سوی کیفیت‌افزایی و تقویت سازوکار‌های فرهنگی، پژوهشی و فناوری با تکیه بر زیست‌بوم نوآوری و کمک مؤثر به بسترسازی و تقویت این نسل اقدام کنیم.

سروری مجد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت همه‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و … به مأموریت‌گرا بودن این دانشگاه اشاره و تبیین کرد: دانشگاه آزاد در مسیر توسعه همه‌جانبه متعهد به حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی درراستای تحقق مأموریت‌های پیش رو است و مصمم است با بومی‌سازی علم و تکنولوژی، تعالی مستمر و دائمی را برای دانشگاه رقم بزند.

به گزارش آنا؛ این نشست با بیان نکات ضعف و قوت در حوزه‌های مختلف و ارائه پیشنهادها برای بهتر شدن روند توسعه دانشگاه همراه بود و مقرر شد این مصوبات توسط قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری و به آنها پاسخ داده شود.

source

توسط spideh.ir