از جنجال بلیت‌های رایگان فوتبال برای نخست‌وزیر بریتانیا شروع می‌کنیم. سپس به ناسا می‌رویم و از بروز ماه کوچکی دیگر برای زمین خبر می‌‌گیریم. در آخر هم سری به پرونده پلیکوها در فرانسه می‌زنیم. 

 

دردسر بلیت‌های رایگان فوتبال برای نخست‌وزیر بریتانیا

پس از هدایایی نظیر عینک و لباس برای همسر نخست‌وزیر نهادهای نظارتی مشغول بررسی اهدای بلیت‌های تماشای مسابقات فوتبال به نخست‌وزیر هستند. ارزش بلیت‌های اهدایی ۳۵ هزار پوند است.

 استارمر معتقد است دریافت‌ بلیت‌های رایگان فوتبال اشکالی ندارد. سیاستمداران هم حق تفریح دارند. آنها به دلایل امنیتی نمی‌توانند کنار مردم به تماشای فوتبال بنشینند.

و اگر بنشینند هزینه بیشتری نسبت به هزینه بلیت‌ها صرف نیروهای امنیتی می‌شود. اما مسئله نهادهای نظارتی ساز و کار تهیه بلیت‌های رایگان و نگرانی بابت دخالت دولت در فوتبال است.

 

خو‌ش‌خوراکی و بد خوراکی کودکان کار ژن‌ها است

برخی پدر و مادرها خودشان را سرزنش می‌کنند چه کرده اند بچه‌هایشان موقع غذا خوردن بد خلقی می‌کنند یا میلی به خوردن ندارند و … 

محققان دریافته اند این رفتارها یا به‌طور کلی خوش‌خوراکی و بدخوراکی بچه‌ها بیش از هر چیزی وابسته به ژنتیک است. هر چند تربیت هم نقشی به عهده دارد.

علاوه بر ژنتیک مکان غذا خوردن، تنوع غذایی و محیطی که کودک در آن رشد می‌کند هم در این زمینه نقش دارد. این تحقیق با کمک والدین و شرح عادات غذایی فرزندان در ۱۶ ماهگی، سه، ۵، ۷ و ۱۳ سالگی انجام شده است.

 

پاییز خاص؛ یک زمین و دو ماه در آسمان

تحقیقات اخیر ناسا می‌گوید پاییز امسال برای اهالی زمین خاص خواهد بود؛ زمین برای مدتی کوتاه، دو ماه خواهد داشت؛ یک ماه بزرگ و یک ماه کوچک جدید.

کشش گرانشی زمین باعث می‌شود سیارکی به اندازه یک اتوبوس شهری در مدار قرار بگیرد و به مدت دو ماه دور سیاره ما بچرخد. این سیارک همان ماه دوم آسمان ما خواهد بود. 

ماه جدید از ۲۹ سپتامبر گردش خود را شروع خواهد کرد و تا ۲۵ نوامبر ادامه می‌دهد. این سیارک پس از این مدت به خانه خود باز خواهد گشت. این سیارک از کمربند آرجونا می‌آید.

 

قتل سوپر مدل ترنس گرجستان پس از اقدام پارلمان

کساریا آبرامیدزه سوپر مدل گرجستانی‌ها به قتل رسیده است. او نماد اقلیت‌های جنسی در کشورش بود و به عنوان زن سوپر مدل ترنس شناخته می‌شد. مصوبه پارلمان در قتل او دخیل است؟

مجلس گرجستان به تازگی قانونی محدود‌کننده علیه اقلیت‌‌های جنسی و دگرباشان تصویب کرده و قتل آبرامیدزه هم درست یک روز پس از این اقدام رخ داده است. او در آپارتمانش چاقو خورده است.

قتل این مدل چالش‌های جدیدی در گرجستان راه انداخته است. گرجستان در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا است،‌ اما مصوبه اخیر مجلس در جهتی مخالف این مسیر است.

 

پرونده پیلکوها؛ من بخشی از کابوس گیزل هستم

پس از اعتراف دومینیک پلیکو به خوراندن مواد مخدر به همسرش گیزل و دعوت از مردان برای تجاوز به او یکی از ۵۰ مرد متجاوز دیگر هم اتهامش را پذیرفته است.

این مرد ۴۴ ساله که صاحب سه فرزند است، با نام لیونل آر معرفی شده است. او به تجاوز به گیزل پلیکو اعتراف و عذرخواهی کرده و گفته می‌دانم عذرخواهی چیزی را تغییر نمی‌دهد: « من بخشی از کابوس گیزل! هستم ».

لیونل آر مدعی است نمی‌دانسته گیزل پلیکو از اتفاقی که قرار است برایش بیفتد آگاه نیست. اما می‌پذیرد وقتی فهمیده گیزل بی‌هوش است، باید مکان را ترک می‌کرده که نکرده است. پس اتهام تجاوز درست است.

 

source

توسط spideh.ir