عزیزالله سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: سال‌های گذشته به واسطه عدم رغبت رانندگان به سرویس‌دهی دانش آموزان مدارس، شاهد مشکلات عدیده در این زمینه بودیم که خوشبختانه امسال به منظور حل مشکل حمل و نقل و سرویس مدارس از ماه‌ها قبل اقدامات و هماهنگی‌های لازم بین رانندگان، خانواده‌ها و مدارس صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات و شرایط تشویقی و کمک‌کننده به رانندگان جهت کمک به حل مشکلات خانواده‌ها در تأمین سرویس فرزندان‌شان گفت: آمار افرادی که برای سرویس مدارس جذب شدند، بیشتر از سال‌های گذشته بوده است و همراهی رانندگان و خانواده‌ها مانع از ایحاد مشکل و دغدغه در آغاز سال تحصیلی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از آسفالت معابر منتهی به مدارس، رنگ آمیزی بیش از ۲۰ مدرسه و زیبا سازی مدارس منتخب خبر داد و افزود: نگرانی بابت مسائل ترافیکی در هفته اول بازگشایی مدارس وجود دارد که با هماهنگی انجام شده تا حد قابل قبولی با تغییر ساعات ادارات رفع می‌شود.

سیفی با بیان اینکه حضور ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در ۲۰۰۰ فضای آموزشی در استان بدون مشکل ترافیکی نیست گفت: سعی شد با برخی اقدامات کمترین مشکل را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان نیز گفت: با تصویب اعضای شورا اسلامی شهر یزد، استفاده از اتوبوس‌های شهری همزمان با هفته اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید برای تمام اقشار رایگان است.

سیفی گفت: امیدواریم این اقدامات، سبب تشویق مردم و شهروندان به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی شود تا از مشکلات و گره‌های ترافیکی شهر کاسته شده و از آلودگی هوای شهر به دلیل تردد بالای خودروهای شخصی جلوگیری شود.

source

توسط spideh.ir