صادق‌زاده:

جنبه‌های شخصیتی حضرت علی‌اکبر (ع) در آثار ادبی و هنری متجلی شود

مدیر گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تأکید کرد که جنبه‌های شخصیتی حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام بایددر آثار ادبی و هنری متجلی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمود صادق‌زاده مدیر گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نشست با غلامعلی مدیح دبیر کمیته تخصصی جشنواره بین‌الملل حضرت علی اکبر(ع) که با هدف تعیین محور‌های اصلی جشنواره و ارتقای سطح علمی آن برگزار شد به بررسی مهم‌ترین موارد مرتبط با جشنواره و ابعاد ادبیات عاشورایی و شخصیت برجسته حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام پرداخت.

صادق‌زاده گفت: ادبیات عاشورایی می‌تواند در هفت محور شامل ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، حماسی، سیاسی، احساسی و عاطفی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

وی متذکر شد: این محورها، به عنوان ارکان اصلی در تولید آثار ادبی مرتبط با عاشورا و شخصیت‌های آن دوره تاریخی شناخته شده است.

مدیر گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد همچنین به ابعاد شخصیت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام پرداخت و اظهار کرد: جنبه‌های شخصیتی ایشان در پنج بعد اصلی شامل فردی و خانوادگی، اخلاقی، دینی و مذهبی، سیاسی و ستم‌ستیزی و در نهایت عرفانی و معنوی است که می‌تواند در آثار ادبی و هنری متجلی شود.

غلامعلی مدیح دبیر کمیته تخصصی جشنواره بین‌الملل حضرت علی اکبر(ع) هم در این نشست به اهمیت تجلیل و شناساندن شخصیت‌های مؤثر در تاریخ اسلام از قبیل حضرت علی‌اکبر(ع) اشاره کرد و گفت: با همکاری بیشتر پژوهشگران، استادان دانشگاه و شاعران می‌توان آثار باکیفیت در این زمینه تولید کرد.

به گزارش آنا؛ این نشست علمی به عنوان گامی مهم در راستای پیشبرد جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) و همچنین نزدیکی بیشتر رشته‌های ادبی به موضوع عاشورا و ابعاد آن تلقی می‌شود و امید است نتایج آن در بهبود جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و برنامه‌های فرهنگی مؤثر باشد.

source

توسط spideh.ir