سروری مجد: با اتحاد شیعه و سنی ریشه صهیونیست‌ها را می‌خشکانیم

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اتحاد شیعه و سنی را یک اصل از اصول انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: تنها چیزی که امروز استکبار جهانی از آن هراس دارد اتحاد شیعه و سنی است که می‌تواند ریشه صهیونیست‌ها را در منطقه بخشکاند و نابودی این موجودات ضد انسانیت را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی سروری مجد مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار علمای اهل تسنن استان هرمزگان و خیّرین دانشگاه‌ساز در واحد بندرعباس بر ضرورت حفظ یکپارچگی و اتحاد بین شیعه و سنی و تمام ادیان الهی تأکید کرد و یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم به واسطه اتحاد امت اسلامی توانست اسلام را گسترش، جهل و بی‌دینی را ریشه‌کن و نسبت به پیاده‌سازی نظام مهرآور الهی در حوزه‌های عدل، انصاف، مهربانی و … در میان امت واحد اسلامی پیاده‌سازی کند.

وی، نظر علمای اهل شیعه و سنی را در تحکیم و استحکام این اتحاد ملی مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: تا وقتی علمای ما بر حفظ وحدت کلمه اصرار ورزند و دشمن نتواند با برنامه‌ریزی مدوّن بین آنها اختلاف بیندازد بدون تردید مردم نیز در مسیر اتحاد حرکت خواهند کرد و این اتحاد و انسجام می‌تواند جامعه اسلامی را در جهان فراگیر و مستولی سازد.

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در این میان اتحاد فقط از آن شیعه و سنی نیست؛ بلکه تمام ادیان الهی و توحیدی با اعتقاد به اصول می‌توانند در زیر پرچم واحده اتحاد، وفاق و همدلی حرکت کنند و توان و انرژی خود را برای کنار زدن و نابودی دشمن مشترک همه ما که همان رژیم غاصب صهیونیستی است، همت گمارند.

سروری مجد، هرمزگان را یک استان مهم در اتحاد بین شیعه و سنی خواند و عنوان کرد: زندگی مسالمت‌آمیز، مهربانانه و صمیمیت این قومیت‌ها با انجام وصلت‌های مختلف و به دور از تعصبات اختلاف‌افکنانه، توانسته همدلی و وفاق غیرقابلی وصفی را در این استان ایجاد کند و این یکی از همان نقاط قوت و بزرگی است که جامعه برای رشد و تعالی به آن احتیاج دارد.

وی، اتحاد را رمز رشد و توسعه یک کشور خواند و وظیفه دانشگاه را در ایجاد وفاق ملی و تقریب مذاهب مهم و حیاتی خواند و تشریح کرد: دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه مسئله‌محور با داشتن نگاه دقیق و مهم فرهنگی و فراگیر دنبال رشد و تعالی اندیشه‌های دین‌محور و آرمان‌گراست و می‌کوشد تا بتواند با ایجاد مشارکت فعال و رویکرد علمی، پژوهشی و هم‌افزایی بین قومیت‌ها و مذاهب توحیدی؛ جامعه آرمانی را به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی رهنمون کند.

مشاور و قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که در سایه اتحاد جوامع اسلامی و قومیت‌های مختلف دین اسلام بتوان پرچم اتحاد اسلامی را بر جهان افراشت و دین اسلام را به عنوان کامل‌ترین و مهربان‌ترین دین الهی در جهان توسعه داد.

به گزارش آنا، این نشست با گفت‌وگو، نظرات و بیانات دانشگاهیان، خیّرین دانشگاه‌ساز و علمای اهل شیعه و سنی ادامه یافت و مصوباتی برای حفظ اتحاد بیشتر و تقریب مذاهب پیش‌بینی و مقرر شد ماحصل این نشست‌ها و خروجی آن برگ زرینی برای الگوسازی سایر استان‌ها برای حفظ اتحاد و وفاق ملی در مقابل دشمنان مشترک جهان اسلام باشد.

source

توسط spideh.ir