به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عاطفهسادات مدبرنژاد صبح امروز _شنبه یکم مهر_ در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان قزوین اظهار کرد: عمیقاً باور داریم که مدرسه کانون اصلی تربیت و مدیران و معلمان راهبران اصلی پیشرفت و توسعه کشور هستند.
وی اضافه کرد: به همین منظور اعتلای جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان، ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت مدارس دولتی و الزام به مهارتافزایی در کنار دانشاندوزی از اولویتهای اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم به حساب میآیند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش کشف، شناسایی، هدایت و توانمندسازی استعدادهای تحصیلی به ویژه در مناطق محروم را اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: همین مساعی خود را برای ایجاد فرصتهای یادگیری عادلانه، باکیفیت و متنوع که حق مسلم همه کودکان این سرزمین است، به کار خواهیم گرفت.
مدبرنژاد افزود: از آموزگاران و معلمان گرامی تقاضا داریم با پرورش و تقویت حس خودباوری و وطندوستی در میان دانشآموزان و ایجاد شور و شوق آموختن نسل امروز را برای نقشآفرینی مؤثر در ساختن ایران و سربلند رهنمود سازند.
وی خطاب به دانشآموزان حاضر در مراسم گفت: برای دستیابی از قلههای پیشرفت و توسعه از هیچ کوششی دریغ نکنید و بدانید که دستاوردهای فردای ایران عزیز حاصل تلاش امروز شما عزیزان است.
مدیرکل اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین از اولیا و خانواده دانشآموزان از شما انتظار داریم همانطور که مدرسه را خانواده دوم فرزندانتان میدانید، خانه را هم مدرسه دوم این فرزندان بدانید و در مسیر توانایی و دانایی یار و یاور معلمان باشید.
مدبرنژاد با بیان اینکه باور داریم هر پیشرفتی اتفاق میافتد ریشه در مدرسه و جایگاه معلم دارد، گفت: اگر قرار است در مسیر تعالی همهجانبه دانشآموزان گام برداریم، این مسیر از طریق مدرسه، مدیران و معلمان آگاه، توانمند و فرهیخته هموارتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: خانواده شریک اصلی نظام تعلیم و تربیت است و برای پیشرفت جریان بزرگ تعلیم و تربیت نیازمند همراهی خانوادهها هستیم و انجمن اولیا و مربیان بستری است که زمینه مشارکت فعال و همهجانبه والدین در فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس را فراهم میکند.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان کشور ادامه داد: انتظار داریم والدین گرامی از همین شروع آغاز سال تحصیلی جدید همراهی خودشان را با مدرسه داشته باشند تا بتوانیم شاهد ایرانی آباد و سربلند باشیم.