خدمات سئو سایت
هفته گذشته شاهد افتتاحیه اجلاس جستجوی بین المللی بودیم که توسط WebCertain اندی اتکینز-کروگر سازماندهی شد. همچنین اولین مأموریت من را به عنوان یک موزر رسمی دیدم، یا حداقل این همان چیزی بود که وقتی رسیدم تصور میکردم و متوجه شدم که علیرغم اینکه از آدرس ایمیل کاری خود ثبت نام کرده بودم، نشان نام من SEOmoz را به عنوان کارفرمای من داشت. نگران نباش رند، من برایت فاکتور نمیکنم (هنوز.)
متأسفانه، تعهدات کاری به این معنی بود که من سه جلسه اول را از دست دادم، دقیقاً در پایان پرسش و پاسخ بعد از جلسه سوم، از جمله یکی از Tor Crockatt، که همانطور که قبلاً گفتم، یکی از بهترین سخنرانان در مدار است. او در واقع من را شناخت زیرا کسی پستی را که در آن یکی از سخنرانی هایش را پوشش داده بودم برای او فوروارد کرده بود و از من برای کلمات محبت آمیز تشکر کرد. من مطمئن هستم که او مثل همیشه خوب بود.
اولین جلسه ای که در واقع دیدم به مسائل مربوط به مکان یابی جغرافیایی پرداخت. جان برن، از دفتر نروژی WebCertain، تمام کارهایی را که کسبوکارها میتوانند انجام دهند، اما اغلب انجام نمیدهند، بررسی کرد تا به موتورها کمک کند بفهمند محتوا برای کجاست. همانطور که انتظار می رود، اینها شامل داشتن یک دامنه محلی (ccTLD) و اطمینان از اینکه زبان در یک سایت، زبان افرادی است که می خواهید آن را بخوانید، صحبت می کنند. همچنین میتوانید به موتورهای جستجو بگویید که محتوا به کجا هدایت میشود، هم با استفاده از سرویسهایی مانند سرویس Google’s Webmaster Tools که به شما امکان میدهد کشوری را که سایت شما در آن هدف قرار گرفته است را مشخص کنید و هم با اطمینان از اینکه زبان در متا دادههای صفحه مشخص شده است. (به خصوص که به طور پیش فرض معمولاً به عنوان انگلیسی تنظیم می شود.)
مانند هر شکلی از پیوندهای سئو، نقش مهمی را ایفا میکند، و ساخت لینکهای ورودی از سایتهای داخل کشور هدف، ایده بسیار خوبی را به موتورها میدهد که محتوا برای چه حوزههایی مرتبط است. او همچنین به طور خلاصه به مسائل مربوط به آدرس های IP نگاه کرد و توضیح داد که در حالی که می توان IP خود را معکوس کرد تا به نظر برسد که یک سایت در جایی میزبانی شده است که نیست، سازمان هایی مانند RIPE NCC کار کاملاً کاملی را انجام می دهند تا همه این موارد را انجام دهند و انتشار آن و اگر آنها می توانند، شما باید فکر کنید که امثال گوگل نیز می توانند.
دومین سخنران کوین استارلینگ از Exalead، یک موتور جستجوی جدید بود. ارائهی او بسیار جالب بود، اما در همهی نیت و مقاصد، یک طرح بود. Exalead مطمئناً خدمات بسیار هوشمندانه ای دارد، مانند عملکرد “soundslike” خود، که به شما امکان می دهد به صورت آوایی جستجو کنید، و توانایی آن در تشخیص ریشه ها (مانند این واقعیت که کلمات فرانسوی prevoir و prevoit یکسان هستند)، اما تا زمانی که من بشنوم از هر کسی که واقعاً از آن استفاده می کند، مطمئن نیستم که چقدر مفید باشد (به نظر می رسد که تجارت اصلی آن در جستجوی سازمانی است، بنابراین ممکن است افراد حتی بدون اینکه متوجه شوند از آن استفاده کنند.)
جلسه روابط عمومی جهانی آنلاین نیز به نظر من کمی ابتدایی بود. مطمئناً این واقعیت که می توانید از newswires برای هدف قرار دادن منابع خبری در کشورهای مختلف استفاده کنید چیز جدیدی نیست. من همچنین احساس میکنم که اخبار و سیماها واقعاً به خوبی محتوا خواهند بود. به عنوان مثال، اگر داستان انتشار شما توسط یک وبلاگ یا سایت روزنامه دریافت نشود، احتمالاً ارزش کمی خواهد داشت (مطمئناً موتورها می توانند بگویند که اخبار فقط پیوندهای پولی هستند، به این صورت که اگر بخواهید بهینه سازی شده را اضافه کنید، هزینه دریافت می کنید. پیوندها؟). کریستیان مار هاوکسون از Nordic eMarketing گفت، وقتی این موضوع را در پرسش و پاسخ مطرح کردم، گفت که کمپین هایی را دیده است که فقط از خدمات خبررسانی استفاده می کردند و موفقیت های چشمگیری داشتند.
سانته آشیل سپس به چگونگی رویکرد وبلاگ نویسی در سطح بین المللی پرداخت. او از منعطف ترین پلتفرم های وبلاگ نویسی برای کسانی که مایل به وبلاگ نویسی به بیش از یک زبان هستند (وردپرس، نوع متحرک و سرندیپیتی) را اجرا کرد. او همچنین توضیح داد که احساس میکند داشتن بیش از یک زبان در یک وبلاگ کاملاً خوب است، تا زمانی که هر دو در یک صفحه نباشند (به استثنای ناوبری). توضیحات او در راستای تئوری افزایش جزر و مد رند بود (که هر چه سایت بزرگتر باشد، لینک های بیشتر، بهتر است.) و در نهایت او در مورد افزونه وردپرسی که خود به نام Blogslot توسعه داده بود، صحبت کرد که به شما امکان می دهد در بیش از یک دسته بندی داشته باشید. زبان
آن کندی از Beyond Ink سپس یک مرور کلی از فرصتهایی که فیسبوک برای بازاریابان ایجاد میکند ارائه کرد. من آنها را در اینجا پوشش نمی دهم، زیرا، رک و پوست کنده، اگر قبلاً آنها را نمی شناسید، احتمالاً باید به وبلاگ اصلی برگردید و برخی از پست های جین را بررسی کنید. شخصاً علاقه مند به شنیدن جلسه مشابهی در Orkut (ظاهراً بزرگترین شبکه هند در حال حاضر) یا حتی شبکهای که حتی در مورد آن نمیدانم، اما در خارج از ایالات متحده یا بریتانیا بزرگ است، میشنوم. اما حدس میزنم این فیسبوک است و همیشه پوشش دیگران را میدزدد.
بعد از ناهار، اندی جلسه ای را برنامه ریزی کرده بود که به طور خاص برای غلبه بر آرامش مبتنی بر هضم که اغلب در یک کنفرانس اتفاق می افتد، با جلسه ای که در آن او، دیکسون جونز از Receptional، و کریستیان مار هاوکسون همگی مجبور بودند نمونه هایی از زوزه کشان اصلی بازاریابی جستجو را ارائه دهند (یعنی: جایی که برندهای بزرگ به دلیل ناآگاهی یا عدم توجه اشتباهات آشکاری مرتکب می شوند). این یک جلسه بسیار خنده دار بود، به خصوص به دلیل ماهیت رقابتی آن، به این معنی که اندی تقریباً به همان اندازه که در مورد نمونه های دیکسون بی ادبی می کرد، گذراند. با این حال، هیچ یک از آنها چیزی را که به نظر من شگفتانگیزترین زوزهکش است، یعنی موتور جستجویی که اهمیت متعارفسازی را درک نمیکند، پوشش نداد.
جلسه بعدی با عنوان Dealing With Asia بود (نیازی نیست که توضیح دهم در مورد چیست؟) اولین سخنران بری لوید از MakeMeTop بود که به عنوان یک آژانس بازاریابی جستجو شروع شد اما اکنون یک ارائه دهنده ابزار است. بری به عنوان یکی از اولین کسانی که به Baidu API دسترسی پیدا کرد، مطمئناً می دانست که در مورد چه چیزی صحبت می کند. او به آنچه که باید واضح باشد، اما اغلب فراموش می شود اشاره کرد، و آن این است که همه کشورهای آسیایی متفاوت هستند (اگرچه به نظر می رسد شباهتی وجود دارد که گوگل محبوب ترین موتور در تعداد زیادی از آنها نیست.)
او همچنین به برخی از خطرات کمتر آشکار اشاره کرد، نه فقط از نظر بازاریابی جستجو، بلکه همچنین در مورد راه اندازی یک کسب و کار در آسیا، مانند این واقعیت که اگر تایوان، هنگ کنگ یا ماکائو در فرم های ثبت نام به عنوان کشورها معرفی شوند. به عنوان محل سکونت، شرکت شما احتمالاً توسط دولت چین ممنوع می شود. آه! او همچنین توضیح داد که بسیاری از بستههای تحلیلی اصلی غربی به دلیل مجموعه کاراکترهای مختلف نمیتوانند با زبانهای Aisian سروکار داشته باشند.
برخی از جالب ترین نکات مطرح شده مربوط به نحوه عملکرد واقعی Baidu است. نه تنها برخی از تبلیغات بر اساس CPM فروخته میشوند، بلکه اساساً ممکن است همه صفحات اول نتایج به صورت تبلیغات پولی باشند، زیرا تبلیغات اغلب به همان شکلی نشان داده میشوند که انتظار داریم فهرستهای ارگانیک نمایش داده شوند. این بدان معنی است که در بخش های رقابتی، ممکن است ارزش بهینه سازی سایت خود را برای Baidu نداشته باشد.
مایکل بونفیس از SEM International سپس تعداد قابل توجهی از آمار را بررسی کرد تا مردم را در مورد تفاوتهای بازارهای آسیایی و بازارهایی که ما با آنها بیشتر آشنا هستیم فکر کنند. اینها شامل این واقعیت است که در حالی که چین ممکن است در حال حاضر بزرگترین جمعیت اینترنت را داشته باشد (که اخیراً از ایالات متحده پیشی گرفته است)، میانگین حقوق در منطقه 140 دلار است، بنابراین آنها هزینه زیادی برای خرج کردن ندارند. بنابراین باید مطمئن باشید که ارزش سرمایه گذاری در زمان و منابعی را دارد که انجام تجارت در چین نیاز دارد.
او همچنین تفاوتهای طراحی را بین شرق و غرب نشان داد (تماس چهره به چهره هنوز در بسیاری از فرهنگهای آسیایی بسیار مهم است، بنابراین اغلب طلسم یا نمادها را در سایتهای آسیایی مییابید) و به تعداد زیادی چشمانداز جستجو را بررسی کرد. از کشورهای مختلف، که بسیاری از آنها گوگل را در رتبه دوم، سوم یا حتی در کره جنوبی تقریباً هیچ جا نداشتند (اگرچه گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ کره جنوبی را قدرت می دهد). توضیح او برای اینکه چرا گوگل در کره اینقدر بد عمل می کند، توضیح جالبی است: ظاهراً تصور می شود که پیچیدگی یک محصول به کیفیت آن مربوط می شود. بنابراین، اپل و گوگل با سادگی طراحی خود (که ما اغلب به آن به عنوان یک چیز خوب نگاه می کنیم) در کره جنوبی اغلب چیز بدی در نظر گرفته می شوند.
سپس با یافتههای برخی از تحقیقاتی که WebCertain انجام داده است به ما ارائه شد تا شرکتهایی که FTSE 100 (معادل بریتانیایی شاخص داو جونز) را تشکیل میدهند، در سطح بینالمللی چقدر بهینه شدهاند. شاید جای تعجب نباشد که اغلب اینطور نبودند. کمتر از 20٪ از کسانی که به آنها نگاه کردند (از آنجایی که همه FTSE 100 سایت هایی به بیش از یک زبان نداشتند) URL ترجمه کرده بودند، در حالی که کمتر از 50٪ دارای دامنه های محلی شده بودند. برخی از آنها خطاهای خارق العاده ای داشتند، از جمله صفحات خطا در سایت های بین المللی که به زبان انگلیسی نوشته شده بودند (امیدوارم همه ما بتوانیم خطا را در آنجا ببینیم).
متأسفانه، آنها رتبه بندی کامل را منتشر نکردند، زیرا می خواستند به جای شرمساری به کسانی باشد که این کار را به خوبی انجام می دهند، پاداش می دهند، بنابراین 10 مورد برتر در اینجا آمده است:
* GSK
* پوسته
* مریم گلی
* Unilever
*تجربه
* جانسون متیو
* توماس کوک
* 3i
* G4S
* زندگی استاندارد
با کار کردن برای یکی از شرکتهای فهرست شده (اما که در بین 10 شرکت برتر قرار نگرفت)، میتوانم بفهمم که چرا برخی از این اشتباهات رخ میدهند. اغلب سایتهای شرکتی مستقیماً درآمدزا نیستند و بنابراین بهدست آوردن منابع مورد نیاز برای اطمینان از عدم انجام اشتباهات دشوار است. همانطور که اندی گفت، این یک بهانه نیست، اما به این معنی است که همه ما باید با کسانی که در این شرکتها کار میکنند مهربان باشیم.
جلسه پرهیز از اشتباه در سیستمهای مدیریت محتوای بینالمللی تعدادی از مسائلی را که قبلاً در مقطعی از روز مورد بررسی قرار گرفته بود، پوشش داد. اما کریستیان، از Nordic eMarketing، آنقدر مجری سرگرم کننده است که واقعاً مهم نیست. و به هر حال مواردی که ایشان ذکر کردند آنقدر مهم بودند که ارزش تکرار را داشتند. اینها شامل این واقعیت است که شما باید در نظر بگیرید که آیا یک CMS می تواند با مجموعه کاراکترهای مختلف سروکار داشته باشد یا اینکه آیا آن را بومی سازی/ترجمه می کند.
در نهایت، چند جلسه در مورد لینک بیلدینگ بین المللی وجود داشت، که در یکی از آنها، دیکسون با نشان دادن اینکه بریتیش ایرویز علیرغم داشتن لینک های بیشتر از منابع بهتر، روابط عمومی کمتری نسبت به امریکن ایرلاینز دارد، به “حفره های” آشکار در صفحه رنک اشاره کرد. در هر کنفرانسی گفته می شود، اما ارزش تکرار را دارد – وسواس به نوار سبز کوچک نداشته باشید!
واقعاً عالی بود که یک روز را صرف گوش دادن به صحبتهای مردم در مورد موضوعاتی غیر از Google و خرید لینک کنید و اگر در لندن هستید، قطعاً توصیه میکنم که در اجلاس بعدی در نوامبر همراه شوید. من مطمئناً قصد دارم آنجا باشم … نمی دانم که آیا هنوز برای SEOmoz کار خواهم کرد؟ 😉
CiarÁn مدیر SEO و رسانه های اجتماعی آژانس دیجیتال مارکتینگ بریتانیا Altogether Digital است. زبان انگلیسی او خوب است، او می تواند به زبان فرانسوی کار کند و می تواند در هلندی تا ده بشمارد.