به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمید کوزه‌گرها عصر امروز _شنبه هفتم مهر_ در شورای اداری تأمین اجتماعی و مدیریت درمان استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۳۰۱ هزار و ۵۱۰ نفر تحت پوشش بیمه هستند و ۱۰۴ هزار و ۹۸۶ نفر بازنشسته هم مستمری بگیرند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار کارگاه در استان قزوین فعال است، افزود: استان قزوین بیش از یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۰ درصد این جمعیت یعنی ۹۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

ضریب پشتیبانی در قزوین ۳.۲ است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین ضریب پشتیبانی در استان قزوین را ۳.۲ عنوان و خاطرنشان کرد: ضریب پشتیبانی در استان قزوین پایین‌تر از معدل کشوری است که علت آن جمعیت بازنشستگان و تعداد مشاغل سخت و زیان‌آور است.

کوزه‌گرها موضوع تطبیق مشاغل را جزو چالش‌های نهاد متبوعش در استان قزوین دانست و ادامه داد: امسال ۱۷۳۴ تطبیق شغلی داشتیم که در پرونده‌ها مظرح شده است.

وی از کاهش ۱۸ درصدی جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: جمعیت این مقرری‌بگیران از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر به ۳ هزار و ۸۶۶ نفر کاهش یافته و مقرری بیمه بیکاری ۱۸۰۰ نفر قطع شده است.

دریافت ۱,۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین میزان وصولی تأمین اجتماعی استان قزوین در نیمه نخست سال جاری را ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: بنابراین میزان وصولی‌های استان قزوین در قیاس با سال پیش ۱۳ درصد کمتر شده است.

کوزه‌گرها ادامه داد: ۷۴ کارگاه بزرگ استان در ردیف واحدهای صعب‌الوصول هستند برای نمونه از شرکت‌های نازنخ و مه‌نخ مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان و همچنین شرکت تولی‌پرس ۴۷ میلیارد تومان طلب داریم که برای دریافت آن به کمک سازمان نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در قالب صدور اجرائیه ۱,۷۲۹ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را از بدهکاران در استان قزوین دریافت و تسویه کردیم.

source

توسط spideh.ir