به گزارش همشهری آنلاین، نتایج یک مطالعه جدید حکایت از آن دارد که شاید دلیل اینکه فضا بیش‌ازحد ساکت به نظر می‌رسد این است که فرازمینی‌ها درک کرده‌اند که ما زمینی‌ها در حال حاضر، تجهیزات کوانتومی مناسبی برای شنیدن صداها و پیغام‌های آن‌ها نداریم.

در این‌ بین، توضیحات قابل‌قبول متعددی وجود دارد که چرا باوجود سال‌ها جستجو، انسان هنوز نتوانسته حتی کوچک‌ترین زمزمه‌ای از یک هوش غیرانسانی در میان ستارگان را دریافت کند. شاید همه موجودات فرازمینی بیش‌ازحد از ما انسان‌ها می‌ترسند. شاید هم مدت‌هاست که مرده‌اند و شاید هم ما برای آن‌ها بسیار کسل‌کننده و غیر جذاب هستیم.

برای دریافت پاسخ قطعی این سؤال فقط باید صبور باشیم. شاید واقعاً ما تنها در این کهکشان تنها هستیم و موجودات فرازمینی واقعاً وجود خارجی ندارند.

طبق گفته لاتام بویل، فیزیکدان نظری دانشگاه ادینبورگ، بیگانگان شاید نحوه و شیوه متفاوتی را برای ارتباط گرفتن برگزیده باشند. او در مقاله‌ای دراین‌باره نوشت: «امکان ارتباط کوانتومی بین ستاره‌ای واقعاً جالب است؛ چراکه مفهوم ارتباطات بین ستاره‌ای را به روش‌های اساسی گسترش می‌دهد.»

در صورت وجود ارتباطات کوانتومی، این می‌تواند پیروزی بزرگی برای فناوری‌های پیشرفته در کره زمین باشد؛ اما بدون ارتقای تجهیزات مهم، تشخیص این فرایند برای ما غیرممکن خواهد بود. در ارتباطات کلاسیک، برای ارسال پیام از ویژگی‌های اساسی امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌شود.

تغییر ویژگی‌های فوتون‌ها ازجمله تعداد یا فرکانس آن‌ها، می‌تواند اطلاعاتی را جابجا کند که در گستره وسیعی از نیستی بین‌ستاره‌ای قابل خواندن باقی می‌ماند و گونه‌های فنّاورانه مثل خودمان را قادر می‌سازد تا صداها، تصاویر و متن را با سرعت نور منتقل کنند.

براساس آنچه انسان در قرن گذشته کشف کرد، موج نور بیشتر از اندازه و طول تکان دادن آن است.

مکانیک کوانتومی همان‌جایی است که فیزیک کلاسیک با قمار تلفیق‌شده و ریاضیات، احتمالات را با قوانینی ترکیب می‌کند که نحوه عملکرد ذرات را دیکته می‌کند.

source

توسط spideh.ir