به گزارش جام جم آنلاین همدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در این جلسه اظهار داشت: بی شک در زمینه فرهنگ سازی در حوزه کودکان کانون پرورش فکری تاثیرگذارترین نهاد است.

فرهاد بختیاری فر با اشاره به تغییرات اقلیمی و کاهش بارش ها در کشورمان گفت: امیدواریم با اجرای برنامه های علمی و دقیق برای قشر پایه در آینده نسلی داشته باشیم که ارزش اقتصادی آب را درک کنند.
بختیاری فر موضوع آب را بسیار خاص دانست که هم از لحاظ حیات انسان و هم از لحاظ بهداشتی و شرعی دارای اهمیت و حساسیت بالایی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تاکید کرد: آب کالای اقتصادی گران بهایی است که با قیمت بالایی تولید و تامین می شود در حالی که با قیمتی بسیار پایین در اختیار مردم قرار می گیرد. درک ارزش اقتصادی آب توسط مردم تاثیر بسزایی در رعایت الگوی مصرف خواهد داشت و این نیازمند فرهنگ سازی است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی مصرف توسط مردم می تواند ما را به وضعیتی برساند که آب مورد نیاز شهرها و روستاهایمان را در استان تامین کنیم و نیازمند انتقال آب از استان های دیگر نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در پایان ابراز امیدواری کرد: که با اجرای برنامه های مشترک بین این شرکت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ مدیریت مصرف آب به طور کامل در خانواده ها نهادینه شود.

در این جلسه همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما در کانون با زبان هنر با کودکان و نوجوانان صحبت می کنیم و همه ی آموزش ها در قالب هنر به آینده سازان جامعه ارائه می شود.

معصومه ابراهیمی هژیر افزود: آموزش ارزش آب و لزوم مصرف بهینه آن در قالب هنر به کودکان و نوجوانان موجب خواهد شد که خانواده ها نیز به طور غیر مستقیم از این آموزش ها بهره مند شوند.

وی ساده سازی و ملموس ساختن مفاهیم آب برای کودکان را از جمله اقدامات لازم در راستای برنامه های فرهنگ سازی عنوان کرد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای طرفین رسید.

source

توسط spideh.ir