همشهری آنلاین -یکتافراهانی : شاید بتوان جاناتان شوینگ را به عنوان یکی از پربیننده ترین طراحان برای یک کانسپت به ظاهر احمقانه در نظر گرفت که در سال ۲۰۱۰ برای یک قایق بادبانی چهار ضلعی کوچک آبی (HYSWAS) طراحی کرده بود. اما می توان گفت شباهت زیادی به یک هرم در حال پرواز در دریا به نام تترا دارد.

این قایق لوکس هرمی را چه کسی خواهد ساخت؟

طرح تترا
از نظر فنی، چهار وجهی هرمی است که هر چهار وجه آن مثلثی است، از جمله پایین آن طرح تترا نیز این گونه است. همه چهار وجهی ها هرم هستند، اما همه اهرام چهار ضلعی نیستند.
شوینگ که در لندن کار می کند طراحی منحصر به فرد خود را به جهانیان اعلام و حجم قابل توجهی از سر و صدا ها را به خود جلب کرد؛ آن هم نه فقط در دنیای دریایی، بلکه در تخیل همه کسانی که با هنر مفهومی آشنایی داشتند.

کشتی چهار ضلعی

کشتی چهار ضلعی احتمالی به گونه ای طراحی شده است که می تواند شش مسافر کلون تام کروز و همچنین سه کلون ویکتوریا و یک خدمه جولیا را حمل کند.
به گزارش سایت marine طراحی Tetrahedron – یا به اختصار Tetra – زیر آب در زیر محل زندگی با یک بدنه “اژدر” منفرد با هیدروفویل های جانبی می تواند کل کشتی را هنگام حرکت با ۱۵ گره دریایی بالاتر از خط آب قرار دهد.

حداکثر سرعت پیش بینی شده ۴۴ مایل یا ۷۱ کیلومتر در ساعت است؛ یعنی خیلی سریع. همچنین در طراحی، محدوده ۳۰۰۰ مایل دریایی تخمین زده شده که بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخو انید :
هواپیمای مافوق صوت تا سال آینده در آسمان
گیاهان با سیگنال‌های الکتریکی پیام می‌دهند

سیستم هدایت خودکار

قایق‌های تفریحی برای ثروتمندان اغلب در کشتی‌های بسیار بزرگ‌تر بارگیری و به مقصد بعدی خود حمل می‌شوند تا منتظر ورود صاحب خود باشند.
سیستم فویلینگ HYSWAS شامل فناوری مبتنی بر هوانوردی با سیستم خلبان خودکار “fly-by-light” برای حفظ یک کشتی ثابت است. این موضوع به طور خودکار کنترل زمین و ارتفاع را برای مقابله با نیروهای غلتشی توسط سطوح همیشه در حال تغییر اقیانوس به دست می‌گیرد.
سیستم‌های کنترل Fly-by-Light بسیار شبیه Fly-by-wire هستند. یعنی به‌جای سیگنال‌های الکتریکی که از طریق سیم‌های مسی از ورودی به کنترلر و پشت ارسال می‌شود، از نور از طریق فیبر نوری استفاده می‌کند.
سیستم‌های Fly-by-light به طور قابل‌توجهی سبک‌تر از همتای مسی خود هستند. این در درجه اول در هوانوردی پیشرفته مانند جت‌های جنگنده استفاده می‌شود. نیروی هوایی ایالات متحده در دهه ۱۹۹۰ با DIGITAC (کنترل هواپیمای تاکتیکی دیجیتال) پیش‌گام پرواز بود. همه اینها فناوری بسیار پیشرفته‌ای است که بسیار سریع‌تر از فناوری استاندارد fly-by-wire کار می‌کند.

دنیای قایق‌های تفریحی
در سرعت‌های پایین، تترا به طور معمول روی سه‌بدنه خفاش مانند خود حرکت می‌کند و فویل تا حدی در زیر آن جمع شده است. این عمق اضافی برای پیمایش در ماریناهای معمولی نوید خوبی ندارد. باوجود این، شکل مثلثی تترا هم این‌گونه نیست.
در سال ۲۰۱۶، شوینگه مدیر پروژه‌ای را پیدا کرد که به نظر می‌رسید مایل است دیدگاه خود را در یک محصول ارائه دهد. مارسل مولر، نامی است که در دنیای قایق‌های تفریحی ممتاز و کشتی‌های مسابقه‌ای به‌خاطر فناوری فیبر کربن خود شناخته شده است. او موافقت کرده بود این پروژه را بر عهده بگیرد و البته بسیار جالب است که بتوانیم آن را در عمل ببینیم.
اما چه کسی می‌داند؟ شاید یک روز ما این کار را انجام دهیم. یا شاید غلبه بر مشکلات فنی پرواز یک هرم از طریق اقیانوس ارزش این هزینه را نداشته باشد

source

توسط spideh.ir