امیرحسین زارع دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک، ۲ طلا و یک برنز جهان در سنگین وزن کشتی آزاد اظهار داشت: تا روزی که توانایی داشته باشم برای اهتزاز پرچم کشور عزیزمان تلاش می‌کنم. مصاحبه زارع با سایت فدراسیون کشتی را در زیر بخوانید:

در المپیک چه اتفاقی افتاد؟

فکر می‌کنم که در پاریس از نظر شرایط بدنی آنچنان که باید و شاید در پیک آمادگی نبودم، هرچند که کادر فنی تیم ملی زحمات زیادی برای آماده سازی ما کشیده بودند و از قدردان آن‌ها هستم. فکر می‌کنم هر کم و کاستی بوده از خودم بود و امیدوارم که در آینده در بهترین شرایط روحی، روانی و جسمانی به مصاف حریفان بروم و بهترین نتیجه را کسب کنم.
انتظار چنین استقبالی از مردم را نداشتم

حقیقتا وقتی مدال نقره گرفتم فکر نمی‌کردم و انتظار نداشتم که استقبال این چنینی از من توسط مردم کشور، استان مازندران و شهر آمل شود و علاقه مردم به قهرمانان خود این را نشان داد که رنگ مدال برای آن‌ها مهم نیست، بلکه عزت، اصالت و ملیت ایرانی برای آن‌ها مهم است. این محبت و معرفت مردم به من انگیزه‌ی زیادی داده است که اولا به آن‌ها عشق بورزم و ثانیا با تمام وجود برای کسب افتخار راهی میادین بین المللی شوم. دست تک تک مردم عزیز ایران، استان مازندران و شهر آمل را می‌بوسم و امیدوارم که دعای خیر آن‌ها پشت سر من و تمامی ورزشکاران کشورم باشد.

بعد از المپیک چگونه گذشته است؟

با آمدن سرمربی جدید به دلیل اینکه از سال‌های قبل با هم رابطه داشتیم، برنامه تمرینی که توسط بدنساز جدید تهیه شده، به من داده شده و من نیز بر اساس آن در آمل تمرینات خود را پیگیری می‌کنم. آماده ام نا چرخه انتخابی تیم ملی اعلام شود و طبق نظر کادر فنی به کار خود برای حضور در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۵ ادامه خواهم داد.
تا ۲ المپیک دیگر به کشورم خدمت می‌کنم
*در حالی که هنوز وارد ۲۴ سال نشدید، ۵ مدال جهانی و المپیک کسب کرده اید، به دنبال زدن رکورد هستی؟ به این موضوع فکر نکردم، اما عشقی که به مردم و کشورم دارم این انگیزه را به من داده که تاجایی که توانایی دارم و تا آخرین نفس برای سربلندی و افتخار آن‌ها تلاش کنم. امیدوارم که حداقل تا ۲ المپیک آینده بتوانم بعنوان سرباز به کشورم خدمت کنم.

برای آینده و پس از قهرمانی برنامه‌ای داری؟

تمام تمرکزم در حال حاضر حضور در تمرینات و شکست حریفان است، خوشبختانه فدراسیون کشتی در این چند سال توجه بسیار خوبی به قهرمانان خود داشته، چه از نظر پرداخت پاداش و چه از نظر استخدام پیگیر بوده و در حال حاضر من کارمند افتخاری بانک ملی هستم. فکر می‌کنم که مسئولان ورزش باید شرایطی را برای قهرمانان خود فراهم کنند که دغدغه آینده و زندگی را نداشته باشند و تمام تمرکز و تلاش خود را برای آماده سازی و کسب نتیجه بگذارند.

جوایزی که پس از المپیک به شما داده شد، راضی کننده بود؟

قبل از هرچیز باید بگویم که نه من بلکه تمام کشتی گیران و قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی کشورمان هدف اصلی شان کسب افتخار و بالا بردن پرچم سه رنگ کشورمان است. اینکه بتوانیم با کسب یک مدال خوشرنگ دل مردم را شاد کنیم، بسیار به ما روحیه و انگیزه می‌دهد، اما خدا را شکر پاداش‌های ما از سوی کمیته و فدراسیون کشتی پرداخت شد و ان‌شاءاله که وزارت ورزش نیز به زودی به قول خود عمل خواهد کرد. یک موضوعی که در پاداش کمیته ملی المپیک اتفاق افتاد، کسر ۱۰ درصد مالیات بود که امیدوارم پیگیری شود.

فدراسیون کشتی حمایت لازم را از شما و سایر قهرمانان داشته است؟

فکر می‌کنم که برای اولین بار بوده که فدراسیون به این مقدار چشمگیر به قهرمانان خود پاداش داده، فدراسیون همچنین در چند نوبت دیگر پاداش‌های خوبی به ما داد و با پیگیری که کرد از سوی اسپانسر‌ها نیز به ما پاداش پرداخت شده که این موارد نه تنها در کشتی بلکه در فدراسیون‌های دیگر نیز وجود نداشته است. فدراسیون از همه نظر به دنبال رفاه قهرمانان خود بوده، بعنوان مثال در بحث استخدام، درمان و سایر مشکلات شخصی نیز پیگیری‌های لازم را داشته است. از نظر شرایط تمرینی، تغذیه، اسکان و … نیز بهترین‌ها در اختیار ما است که جا دارد که تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

source

توسط spideh.ir