حملات موشکی گسترده ایران به عمق اراضی اشغالی از مدت‌ها پیش قابل پیش بینی بود و این اقدام پاسخ کوبنده‌ای بود که به جنایات رژیم صهیونیستی داده شد.

ده‌ها موشک بالستیک و رادار گریز از سوی ایران به اهداف از پیش تعیین شده در فلسطین اشغالی پرتاب شد که بیش از ۹۰ درصد از این موشک‌ها به هدف اصابت کردند.

این نوع موشک‌ها در حقیقت به لحاظ فناوری نظامی جزء نسل دوم و سوم بوده و به عنوان تنبیه اولیه رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفت.

در بیانیه صادره از سوی سپاه پاسداران تاکید شده که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست به ماجراجویی جدیدی علیه ایران بزند پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود.

 این حرکت یعنی پرتاب موشک به تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی یک حرکت تاریخی و ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی تلقی می‌شود، زیرا حیثیت جهان اسلام با این حرکت کوبنده باز ترمیم شد.

پس از ترور دردناک شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و سپس ترور شهید سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تصور رژیم صهیونیستی و هم پیمانان این رژیم این بود که ایران قادر به پاسخ دادن به اسرائیل نیست.

بمباران‌های مکرر غزه و جنوب لبنان و ترور‌های زنجیره‌ای شخصیت‌های تاثیر گذار محور مقاومت وحشت ناشی از قدرت سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی را در میان مسلمانان منطقه وجهان تشدید کرده بود.

هدف این رژیم از ترور شخصیت‌های جهان اسلام و رهبران محور مقاومت این بود که ثابت کند این رژیم توان تغییر معادلات منطقه‌ای از رهگذر حذف فیزیکی رهبران جریان‌های مقاومت را دارد.

اما پرتاب موشک‌های بالستیک ایران عبور این موشک‌ها از شش لایه دفاع هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی ثابت کرد که قدرت بازدارندگی ایران در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار بالاست.

اصابت موشک‌های ایران به تاسیسات رژیم صهیونیستی در تل آویو، حیفا و بندر ایلات و انهدام بخشی از ماشین جنگی ارتش اسرائیل، ملت‌های فلسطین، لبنان، سوریه و سایر ملت‌های اسلامی را که تحت تاثیر شهادت دبیر کل حزب الله لبنان قرار داشتند، شاد ساخت.

ایران با این حرکت تاریخی جایگاه خود را در میان ملت‌های اسلامی و آزاده جهان ترمیم کرد و نشان داد که هرگز در دفاع از حقوق ملت‌های مستضعف جهان و مسلمانان تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 رژیم صهیونیستی که پس از ترور شهید سید حسن نصرالله حالت فوق العاده در سراسر اراضی اشغالی اعلام کرده اکنون در یک آشفتگی نظامی، امنیتی و اجتماعی قرار گرفته است.

اگر چنانچه رژیم صهیونیستی در آینده بخواهد دست به ماجراجویی علیه ایران بزند، قطعا محور مقاومت به صورت منسجم و هماهنگ علیه اسرائیل وارد عمل خواهد شد.

source

توسط spideh.ir