به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: در آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع روستاهای رزاب و دگاگا شهرستان سروآباد که طی دو روز گذشته اتفاق افتاد، بیش از ۴۵ هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در جنگل‌ها بلافاصله دو تیم ویژه اطفا حریق از سروآباد عازم منطقه شد و در روز سوم نیز ۱۰ تیم دیگر از محیط‌بانان و کارشناسان با تجربه استان جهت اطفای حریق در منطقه حضور پیدا کردند.

مدیرکل محیط زیست کردستان تصریح کرد: به دلیل خشک بودن مراتع، وزش باد شدید و صعب‌العبور بودن مسیر و از همه مهم‌تر پوشش گیاهی گسترده که باعث شعله‌ور شدن و گستردگی آتش شده بود عملیات مهار حریق با مشکل روبرو شده بود و بعد از هر بار کنترل مجدداً شعله‌ور می‌شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگل‌های حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد با تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر محیط‌بانان و پرسنل محیط زیست استان کردستان، منابع طبیعی و گروه‌ها و تشکل‌های مردمی، همیاران محیط زیست و همکاری بی دریغ پرسنل مستقر در پایگاه‌های سپاه پس از سه روز مهار شد.

وی ادامه داد: در اثر این حریق علاوه بر جنگل‌های بلوط با ارزش و حیاتی و مراتع، بسیاری از زبستمندان دچار آسیب و تخریب زیستگاه شدند که از عموم مردم، گردشگران و کشاورزان و باغداران در این فصل حساس خاضعانه درخواست داریم از هرگونه آتش‌زدن و رها کردن آن در میان باغات و جنگل‌ها که موجبات سرایت به مراتع و بافت جنگلی می‌شود، جدا خودداری کنند.

source

توسط spideh.ir