به گزارش جام جم آنلاین ،سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام امروز_جمعه سیزدهم مهر_ در آئین عملیات اجرایی ایمن سازی فاز یک محور دهلران- مهران اظهار کرد: مجموع این پروژه ۶۰ کیلومتر طول دارد که در فاز اول آن ۲۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات پیمانی ۲ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات امانی نیز هزار میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه در بازه زمانی ۲ ساله، تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

چشمه خاور خاطرنشان کرد: در مجموع سه هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه خواهد شد.

اسداله چراغی نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید براینکه کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض گردنه حادثه خیز (دنه) در مسیر زرین آباد به دهلران از پروژه‌های مهم در حوزه راه شهرستان دهلران است، اظهار کرد: طول این پروژه یک کیلومتر است که نقش مؤثری در تسهیل تردد در این مسیر و رفع نقاط حادثه خیز در این شهرستان خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه راه‌های شریانی و روستایی حوزه جنوب استان نیازمند توجه است افزود: پروژه‌های راهداری باید با قوت در این حوزه تقویت شود چرا که بیشترین تصادفات در ایام اربعین در مسیر دهلران به مهران به وقوع پیوسته است.

source

توسط spideh.ir