به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره اینکه در حدود یکسال گذشته به نوعی شاهد شکل گیری دیکتاتوری غربی ـ عربی در قبال حمایت‌های مردمی در جهان از فلسطین بوده‌ایم، یادآور شد: در یکسال گذشته مبارزات مردم فلسطین در برابرخشن‌ترین و ضد انسانی‌ترین یورش‌های نظامی ادامه داشته است و در این بین ما شاهد اقدامات، کنش‌ها و واکنش‌هایی در سراسر جهان بوده ایم که سبب شد جریان و قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بهتر شناخته شوند.

وی ادامه داد: در واقع نظام‌های سیاسی و قدرت‌های بین‌المللی و منطقه در این مدت کارنامه‌ای از خود ارائه کردند که می‌توان از آن برای شناخت بهتر آن‌ها بهره برد. البته این کارنامه می‌تواند چشم اندازی برای آینده جهان و منطقه نیز ارائه کند.

قنادباشی عنوان کرد: کارنامه بسیاری از قدرت‌های بین‌المللی و نظام‌های سیاسی در منطقه در خصوص حمایت از مردم فلسطین قابل دفاع نیست. این درحالی است که نخبگان در بیشتر دانشگاه‌های جهان در صف مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: بیشتر دولت‌های جهان نیز با توجه به گرایش ملت‌های خود در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، دادگاه لاهه و دیگر مجامع بین‌المللی مخالفت خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برخی قدرت‌های بین‌المللی و برخی نظام‌های سیاسی برخلاف این رودخانه بزرگ انسانی حرکت کردند به نحوی که نه تنها با این حرکت همسویی نکردند، بلکه برخلاف آن نسبت به انواع و اقسام حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی نیز اقدام کرده‌اند.

قنادباشی در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: در یکسال گذشته در کارنامه قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواردی ثبت شده است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند نشانگر خیانت به انسان و بدترین اعمال فشار و ظلم به ملت‌ها تلقی شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: شاید در کارنامه این کشور‌ها کمترین خیانتی که به مردم مسلمان فلسطین شد سکوت آن‌ها در برابر انواع جنایت می‌بود. اما آن‌ها به سکوت اکتفا نکردند و از طرق مختلف سعی کردند تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل را بشکنند. این تحریم‌ها با مبارزات و مجاهدت مردم یمن که از طریق ممانعت از ورود کشتی‌ها صورت می‌گرفت. اما برخی کشور‌ها در منطقه سعی کردند کالا‌های لازم و ضروری را از طریق زمینی به اسرائیل برسانند.

به گفته وی در کارنامه این کشورهای منطقه متاسفانه تامین انرژی اسرائیل و رساندن گاز و نفت به رژیم صهیونیستی نیز ثبت شده است.

قنادباشی تصریح کرد: در این بین کوشش این کشور‌ها برای تامین پنهانی برخی هزینه‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بمباران شهر‌های فلسطینی از فجیع‌ترین اقدامات آن‌ها بشمار می‌رود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به موضع گیری برخی کشور‌ها در سازمان‌های بین المللی تاکید کرد: مساله موضع‌گیری آن‌ها در سازمان‌های بین المللی و ممانعت از تصویب قطعنامه‌های لازم علیه رژیم صهیونیستی نیز نشان داد که این کشور‌ها در مقابل مردم غزه ایستاده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به این ترتیب می‌توان گفت سال گذشته به نوعی سال افشای ماهیت کشور‌هایی بود که موضع گیری آن‌ها در خصوص غزه مشخص شد.

قنادباشی با بیان اینکه در این مدت غزه به شاخصی برای سنجش‌کشور‌های مدعی حقوق بشر، دفاع از قوم عرب و اسلام بدل شده است، توضیح داد: در واقع غزه ماهیت بسیاری از کشور‌ها را فاش کرد و سبب شد که اقدامات آن‌ها در آینده بی‌تاثیر باشد.

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل تاکید کرد: در آینده اگر این کشور‌ها در دفاع از دموکراسی و عدالت شعار بدهند دیگر هیچ کس حرف آن‌ها را باور نخواهد کرد.

 وی یادآور شد: همچنین اتفاقات سال گذشته ثابت کرد که چنانچه ملتی برای مجاهدت، مبارزه و مقاومت در برابر استعمار تلاش کند کشور‌هایی که دارای پیشرفته‌ترین و کارآمدترین تسلیحات نظامی هستند نیز نمی‌توانند مانع پیروزی آن‌ها شوند.

source

توسط spideh.ir