نقش‌آفرینی یک دانشگاه آزادی در کنگره انجمن جهانی آب

مدیر گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که به‌عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی IWA IRAN (کمیته ملی آب و فاضلاب ایران) انتخاب شده بود در کنگره انجمن جهانی آب (IWA) به‌عنوان یکی از داوران این کنگره نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، ستار صالحی مدیر گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار که توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به‌عنوان یکی از اعضای کمیته اجرایی IWA IRAN (کمیته ملی آب و فاضلاب ایران) انتخاب شده بود در کنگره انجمن جهانی آب (IWA) که در آگوست ۲۰۲۴ در تورنتو کانادا برگزار شد به‌عنوان یکی از داوران این کنگره نقش‌آفرینی کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این حضور اظهار کرد: تجربه داوری در یکی از معتبرترین کنگره‌های انجمن جهانی در حوزه آب یعنی IWA تجربه‌ای متفاوت و الهام‌بخش بود. در اجلاس IWA Digital Water Summit که در شهر بیلبائو کشور اسپانیا از ۱۲ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد نیز به‌عنوان یکی از سخنرانان فنی انتخاب شده‌ام.

مدیر گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اضافه کرد: این اجلاس یکی از معتبرترین اجلاس‌های تخصصی آب در حوزه توسعه تکنولوژی در صنعت آب و فاضلاب بوده که هرساله توسط انجمن جهانی آب (IWA) برگزار و از متخصصان کشور‌های مختلف برای ارائه تجربیات تخصصی‌شان بر اساس پروپوزال‌های منتخب دعوت می‌‎‌شود.

نقش‌آفرینی مدیر گروه عمران دانشگاه آزاد گرمسار در کنگره انجمن جهانی آب

صالحی گفت: این سخنرانی فنی در واقع بر اساس پروپوزالی بود که از طرف کمیته ملی آب و فاضلاب ایران به دبیرخانه این اجلاس تخصصی ارسال شد و سپس از سوی داوران اجلاس IWA به‌عنوان یک Technical Session (جلسه فنی) انتخاب شد. در این جلسه فنی درباره نتایج پروژه‌های بهبود شبکه‌های توزیع آب در هشت استان ایران صحبت خواهد شد که نتایج این پروژه‌ها پیشتر در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: رویداد علمی که در شهر بیلبائو کشور اسپانیا برگزار می‌شود، کنفرانس و یا کنگره نبوده و اجلاس تخصصی است که همه جلسات فنی آن به‌صورت سخنرانی بوده و همراه با جلسه Q&A (پرسش و پاسخ) است که کارشناسان متخصص دیگر کشور‌ها می‌توانند نتایج پروژه‌های مختلف در کشور‌های گوناگون را مورد بررسی و سؤال قرار دهند. به‌عنوان یک پژوهشگر ایرانی در صنعت آب و فاضلاب تلاش این است که تجربه‌های بومی و تخصصی خود را در این اجلاس تخصصی در اختیار دیگر متخصصین بین‌المللی این صنعت قرار دهیم.

مدیر گروه عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار عنوان کرد: هدف این است که به‌عنوان هیئت علمی و یکی از اعضای هیئت اجرایی IWA IRAN (کمیته ملی آب و فاضلاب ایران) با نقش‌آفرینی‌های مطلوب بین‌المللی بتوان برای جامعه دانشگاهی و صنعت آب و فاضلاب ایران نقش‌آفرینی ارزنده‌ای داشته باشیم.

source

توسط spideh.ir