با تداوم روند منفی معاملات در روز دوشنبه 16مهرماه روزهای قرمز بازار سرمایه 8 روزه شد و 9 روز متوالی است که بورس نظاره‌گر خروج پول حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای است. شاخص کل بورس تهران امروز با 0.37 درصد افت کانال 2.1 میلیون واحد را از دست داد و در محدوده 2میلیون و 93 هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص هموزن نیز که در اولین روز هفته کانال 700 هزار واحد را از دست داده بود همچنان در حال کاهش ارتفاع است و امروز با 0.23 واحد کاهش ارتفاع در کانال 697 هزار و 23 واحد به کار خود پایان داد. ​

خروج سرمایه حقیقی از بورس بدون توقف

ارزش کل معاملات امروز بازار 256 میلیارد و  698 میلیون تومان بوده که از این مبلغ سه هزار و 107میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. ارزش معاملات نسبت به روز گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده که دلیل آن فروش 247 میلیارد و 430 میلیون تومان اوراق مشارکت بوده که 96 درصد از کل ارزش معاملات بازار امروز را شامل می‌شود.

خروج سرمایه حقیقی از بورس بدون توقف

امروز 8 درصد نمادها در محدوده منفی و 20 درصد نمادها در محدوده مثبت معامله شدند که نسبت به کلیت 95 درصدی سرخ بازار در روز گذشته وضعیت بهبود یافته است. همچنین تداوم خروج پول حقیقی وارد نهمین روز متوالی خود شد و امروز نیز بورس 725 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از دست داد.

کلیت صندوق‌های طلا بعد از مدت‌ها امروز قرمز بود و با فروکش کردن هیجانات در این بخش امروز اکثر صندوق‌های طلا با افت قیمت مواجه هستند و در قیمت های مناسب‌تری برای خرید قرار دارند.

خروج سرمایه حقیقی از بورس بدون توقف

حمایت از بورسی‌ها در بودجه ۱۴۰۴ 

حجت‌ا… صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اظهارنظر اخیر خود امروز گفت: در روزهای اخیر که لایحه بودجه در حال تنظیم است، در جلسات شرکت می‌کنیم و درباره موارد مستقیم و غیرمستقیمی که تاثیرگذار روی بورس رایزنی می‌کنیم. تیم برنامه‌ریزی دولت و مجلسی‌ها همراهی بسیار خوبی با بورسی‌ها دارند. برخی از این بندها مربوط به معافیت مالیاتی است که تلاش می‌کنیم آنها را حفظ خواهیم کرد. درباره سایر موارد مانند مشوق‌های صادراتی‌، افزایش سرمایه از محل سود انباشته، حقوق گمرکی، نرخ خوراک و حقوق مالکانه مربوط به معادن تلاش خواهیم کرد.

خروج سرمایه حقیقی از بورس بدون توقف

source

توسط spideh.ir