به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور آذروند ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل اظهار کرد: بر اساس قرارداد با قرارگاه امام حسن المجتبی آبرسانی به ۴۵۴ روستا در دستور کار بود که تاکنون آب شرب ۳۰۴ روستا تأمین شده و در مرحله دوم آبرسانی به ۵۰۸ روستا در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن مددجویان ۱۸۷ واحد مسکونی در مرحله عقد قرارداد شده بود که ۱۷۰ واحد مسکن به اتمام رسیده و بزودی افتتاح خواهد شد و بقیه در مرحله سفید کاری قرار دارد، ادامه داد: در خصوص سیل بند آبخیزداری تعداد ۲۹ سیل بند با ۳۵۳ میلیارد در دست احداث بوده که ۶ سیل بند اتمام شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در خصوص احداث مدارس روستایی و عشایری گفت: ۱۲۲ مدرسه با ۲۹۵ کلاس درسی در دست اجرا بوده که ۶۳ مدرسه با ۲۰۵ کلاس درسی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آذروند در راستای سرمایه گذاری و طرح‌های اقتصادی در جهت اشتغال‌زایی و درآمد پایدار روستا و عشایر خاطرنشان کرد: در سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ وام مشاغل خانگی ۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان پرداخت شده و در سال جاری نیز ۱۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان در حوزه روستایی و عشایری از محل تسهیلات پست بانک، قانون بودجه ۱۴۰۳ تبصره ۲ پرداخت می‌شود.

source

توسط spideh.ir