بسیاری از ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی پس از گذشت یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی که در آن اعضای حماس با موفقیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار دادند و شوک بزرگی را به جامعه و کابینه صهیونیستی وارد کردند، هنوز به دنبال پاسخ‌هایی برای دلیل غیبت کابینه در این ماجرا هستند، شکستی که این باور عمومی را از بین برد که کابینه همیشه برای محافظت از آنها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در سراسر سرزمین‌های اشغالی، سکنه صهیونیست می‌گویند که احساس می‌کنند پس از هفتم اکتبر از سوی کابینه رها شده‌اند. در میان آنها صحبت از یک شکاف بزرگ بین مردم و کابینه زیاد است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در این گزارش که پس از گفتگو با تعدادی از ساکنان صهیونیست سرزمین‌های اشغالی تهیه شده است، تصریح کرد: بسیاری از اسرائیلی‌ها، در حالی که پس از یک سال جنگ عمیقا بر اساس گرایش‌های ایدئولوژیک، قومی و مذهبی تقسیم شده‌اند، عمدتا در یک چیز اتفاق نظر دارند: ایمان کم آنها به سران سیاسی اسرائیل.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که افراطی‌ترین کابینه راست‌گرا در تاریخ را رهبری می‌کند، به‌طور گسترده تصور می‌شود که بقای سیاسی خود را با تعقیب یک جنگ طولانی‌مدت بالاتر از منافع ملی قرار داده است. به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، حملات علیه نوار غزه بیش از ۴۱ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده است. همچنین بیش از ۳۵۰ سرباز رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان به هلاکت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حدود ۱۰۰ اسیر صهیونیست نیز هنوز در غزه به سر می‌برند. منتقدان نتانیاهو او را متهم کرده‌اند که تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس را که به آزادی آنها منجر می‌شود، مختل می‌کند. اما او مسئولیت را به گردن حماس می‌اندازد.

این در حالی است که نتانیاهو حتی از پذیرفتن مسئولیت ناکامی‌های هفتم اکتبر، از جمله شکست‌های اطلاعاتی عظیمی که قبل از این تهاجم تحت رهبری حماس رخ داد، امتناع می‌کند و می‌گوید که برای پاسخ به پرسش‌های دشوار باید تا بعد از جنگ منتظر ماند.

نشریه نیویورک‌تایمز در ادامه با اشاره به اینکه حمله هفتم اکتبر موجب ایجاد اختلاف در جامعه صهیونیستی شده است، تاکید کرد که آنها اعتقاد به کابینه تندرو نتانیاهو را از دست داده‌اند و سال جنگی پس از آن، اختلافات داخلی در جامعه را نیز عمیق‌تر کرده است.

source

توسط spideh.ir