اعلام تقویم کوچ پائیزه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس قوانین و مقررات سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تقویم کوچ پائیزه عشایر استان بدین شرح است؛
تاریخ ورود دامداران عشایری استان‌های فارس و اصفهان به مراتع قشلاقی شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۳ و به مرز‌های شمالی و شرقی استان کهگیلویه و بویر احمد اول آبانماه ۱۴۰۳ تعیین می‌گردد.
تاریخ ورود دامداران عشایری شهرستان‌های بویراحمد، دنا و کهگیلویه به مراتع قشلاقی استان نیز پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
بر اساس این اطلاعیه دامدارانی که مراتع قشلاقی آنها در استان‌های همجوار واقع گردیده و در هنگام کوچ به سمت قشلاق از مسیر ایل راه‌های استان کهگیلویه و بویر احمد عبور می‌نمایند، لازم است بر اساس تقویم کوچ این استان مبادرت به کوچ نمایند، زیرا از ورود قبل از موعد آنها به مرز‌های استان جلوگیری بعمل می‌آید و کوچ آنها می‌بایست درموعد مقرر وحتی المقدور بصورت ماشینی باشد و از ورود به مراتع مسیر خودداری نمایند.
همچنین در این اطلاعیه آمده است؛ دامداران عشایری می‌بایست قبل از آهنگ کوچ با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های محل ییلاق، پروانه مرتعداری خود را تمدید و هنگام کوچ همراه داشته باشند درغیر اینصورت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی مستقر در گلوگاه‌های مسیرکوچ از حرکت دامدارانی که پروانه چرای آنها تمدید نشده باشد جلوگیری خواهند نمود.

source

توسط spideh.ir