رونمایی از پوستر جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین جشن‌های مهدوی»

پوستر دومین جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین جشن‌های مهدوی» با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار آنا، پوستر دومین جشنواره ملی دانش‌آموزی «آیین جشن‌های مهدوی» در مراسمی با حضور محمدرضا جابر انصاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.

محمدرضا جابر انصاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس اسناد بالادستی نظیر سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و سند گام دوم انقلاب اسلامی و فرمان‌ها امامان انقلاب درباره جایگاه، مسئولیت و وظایف دانشگاه، سندی را با عنوان سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی آماده و در آن مسیر حرکت خود را مشخص کرده است.

وی افزود: بر اساس دیدگاه حضرت امام(ره) که دانشگاه را کارخانه آدم سازی می‌دانست این مسئله را بر خود فرض می‌دانیم و معتقدیم که بعد تربیتی اولویت بیشتری را نسبت به سایر امور دارد؛ چراکه اگر عالم تربیت کنیم؛ اما جهت‌دهی به عالم درست نباشد مطمئناً در مسیر خسران خواهیم بود.یکی از موضوعات مهمی که در سند تحول و تعالی بر آن تأکید شده بحث فرهنگ است؛ چراکه اکنون در بعد اعتقادی با فضای آشفته فرهنگی و در جنگ تمام‌عیار با دشمن قرار داریم که از آن به جنگ شناختی و یا جنگ ترکیبی یاد می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان توضیح داد: دشمن وقتی نمی‌تواند حقیقتی را از بین ببرد در مقابل آن مجاز درست می‌کند و آن چهره بد را در فضای مجازی جلوه می‌دهد به عنوان نمونه وقتی نمی‌تواند بگوید که اسلام ایراد دارد در مقابل آن تفکری را با عنوان داعش ایجاد می‌کند که هدف آن نمایش چهره‌ای خشن از اسلام است. هدف از برگزاری چنین جشنواره‌های فرهنگی ایجاد فضا‌هایی بوده که در آن فرهنگ مهدویت و امامت گسترش پیدا کرده به‌گونه‌ای که کودکان و جوانان به شناخت عمیق فرهنگی از آموزه‌های دینی برسند.

جابرانصاری اضافه کرد: هرچند که در این سال‌ها کار‌های زیادی در حیطه فرهنگ و گسترش فرهنگ اسلامی انجام شده؛ اما این اقدامات متناسب با هجمه دشمن نبوده؛ بنابراین باید به شکل وسیع‌تری در این حوزه فعالیت کنیم.

مهدویت و نماز در تربیت انسان نقش کلیدی دارند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: از مهم‌ترین مسائلی که در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود بحث فرهنگ و مخصوصاً عنوانی که در بخش‌های پایه در حوزه دانش‌آموزی در نظر گرفته می‌شود مهدویت و نماز است.

حجت‌الاسلام سعید احمدی‌نیا اضافه کرد: انتخاب و اهتمام ویژه به این دو عنوان در دانشگاه آزاد اسلامی که در تربیت انسان به‌ویژه در سطوح پایه و در سنینی که انسان تربیت پذیرتر است نقش کلیدی دارند.

وی اضافه کرد: در گسترش فرهنگ دینی طبق منابع اسلامی مراتب هم مشخص و به صراحت ذکر شده، مرحله اول شناخت و معرفت نسبت به امام زمان (عج) و مرحله بعد محبت و دوست داشتن است و مرحله سوم آن است که زندگی ما مورد رضایت امام زمان(عج) باشد؛، چراکه اظهار ارادت زبانی و یا حتی قلبی و گرفتن مراسم کفایت نمی‌کند؛ بلکه باید سطح زندگی مورد رضایت امام زمان(عج) باشد.

طلایی‌ترین سنین انسان در اختیار مدارس قرار می‌گیرید

سرپرست معاونت امور مدارس سمای استان لرستان نیز عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی که به‌طور مستقیم در راستای تربیت دینی کودکان و نوجوانان نقش دارد، مدارس است که انسان‌ها طلایی‌ترین سنین خود را در اختیار این نهاد تعلیم و تربیت قرار می‌دهند.

محمد یاراحمدی تأکید کرد: معتقدیم کودکان و نوجوانان سرمایه‌های آینده کشور هستند؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیق و خلاقانه‌ای برای مسائل فرهنگی، تربیتی، دینی و هنری داشته باشیم که در آن رشد همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه نیز محقق شود.

وی ادامه داد: باعنایت به اینکه تربیت در سه ضلع مثلث خانواده، مدرسه و اجتماع شکل می‌گیرد؛  بنابراین مدرسه رسالت سنگینی در ساخت و تعمیق باور‌های معماران آینده کشور دارد به همین منظور امور مدارس سمای لرستان هم در نظر دارد با اجرای جشنواره‌های امامت و مهدویت در بخش«آیین جشن‌های مهدوی» در تحقق اهداف تربیتی و ترویج فرهنگ مهدویت و امامت گام‌های مؤثری بردارد، زیرا فرهنگ مهدویت، پیام‌آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه‌ساز درک فرهنگ دینی است و افراد جامعه را در برابر تمام بیماری‌های معنوی بیمه می‌کند.

source

توسط spideh.ir