شرق: وزیر امور خارجه گفت: اگر هر حمله‌ای به کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه‌تر و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود. سید‌عباس عراقچی در نشست «طوفان‌الاقصی؛ آغاز نصرالله» که دیروز در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت:

وزارت امور خارجه نهایت سعی و تلاش خود را برای توقف تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان به خدمت گرفته است. پس از رایزنی‌های فشرده در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و مجمع گفت‌وگوهای آسیایی در دوحه قطر و سفر این‌جانب به بیروت و دمشق، تلاش‌های دیپلماتیک ما با سفر به منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

او در ادامه افزود: پیام جمهوری اسلامی ایران در سفر بنده به بیروت و دمشق، یک پیام روشن و واضح بود؛ اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت همچنان خواهد ایستاد و هیچ‌کس نباید تردیدی در این خصوص به خود راه بدهد. ما پشتیبان مقاومت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و ضربه‌های موقتی که وارد شده است‌ نمی‌تواند عزم و اراده مقاومت و رزمندگان مقاومت و عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کند.

او خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته مقاومت فرازونشیب‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم و مسیر مقاومت قربانیان بسیاری را تقدیم کرده است، ولی هر بار محکم‌تر، مقاوم‌تر و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داده و این بار هم چنین خواهد بود.

وزیر امور خارجه گفت: ما به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. اگر هر حمله‌ای به کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه‌تر و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می‌کنیم و هر ضربه‌ای را به دقت مطالعه می‌کنیم و در انجام پاسخ نه تردید خواهیم داشت، نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخ متناسب و محکم  ارائه خواهد شد.

او تأکید کرد: هرگونه حمله به تأسیسات زیربنایی جمهوری اسلامی ایران با پاسخی محکم‌تر حتما مواجه خواهد شد و دشمنان ما می‌دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد و قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

او در بخشی دیگر از سخنانش افزود: از سوی دیگر نباید از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به‌خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه‌ای وسیع به اشتراک بگذارد؛ تا حدی که مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

عراقچی خاطرنشان کرد: حقیقت مزبور در نامه تاریخی مقام معظم رهبری به دانشجویان غرب با تبیین این مفهوم که دانشجویان و اقشار فرهیخته جهان غرب امروز در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند، روشن می‌شود. این پدیده شگرف با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد تبیین حاصل می‌شود و تردیدی نیست که دستاورد بزرگ در عرصه‌های سخت‌افزاری مقاومت اسلامی باید پیوستاری دقیق در حوزه‌های روایتگری و تصویرگری داشته باشد تا این تحول گفتمانی را رقم زند.

او تأکید کرد: همین ظرفیت به پیشران جامعه جهانی در بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی بین‌المللی در محکومیت متجاوز بر پایه تفکرات مبارزه با آپارتاید بدل شد که به نوبه خود حائز اهمیت بسیار بوده و ضروری است با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان در همه عرصه‌ها اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار، پرتوان است و به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که مسیر خود را با عزم و اراده‌ای قوی  به پیش می‌راند.

او افزود: مقاومت قائل به شخص نبوده و نیست و شهادت نه‌تنها جلودار آنان نیست، بلکه انسجام و انگیزه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده و پرصلابت‌تر از همیشه راه شهدای پرافتخار خویش را خواهند پیمود.

عراقچی گفت: دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران همچون پیشینیان خود بر عهدوپیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و قدس شریف و مقاومت پا‌برجا خواهد ماند و با تأسی از راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خویش را به کار خواهد بست تا مسیر افتخارات شگرف و پیروزمندانه مقاومت 

پا‌برجا بماند.

او خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق 1 و 2 به‌خوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت تا همگان بدانند‌ هرگونه خطای راهبردی دشمن، با پاسخی به مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد و در انجام این مهم ما نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب‌زده خواهیم بود.

او افزود: از سوی دیگر نباید از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به‌خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه‌ای وسیع به اشتراک بگذارد؛ تا حدی که مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

 

source

توسط spideh.ir