به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر راهپیمایی در سراسر جهان شکل گرفت و هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین و لبنان، شعارهایی در حمایت از مقاومت سردادند و خواستار توقف خشونت‌ها در فلسطین و لبنان شدند.این راهپیمایی‌های بزرگ از سیدنی و استانبول تا رباط و نیز در شهرهای بزرگ اروپایی و واشنگتن و نیویورک برگزار شد، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد اونل یکی از حامیان فلسطین در این تجمع در استانبول که هزاران نفر را گردهم آورده بود، گفت: ما اینجا هستیم تا از مقاومت فلسطین حمایت کنیم. در جاکارتا، پایتخت اندونزی که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای مسلمان جهان است نیز صدها حامی فلسطین در نزدیکی سفارت آمریکا تجمع کردند و از واشنگتن خواستند ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

در سیدنی، استرالیا نیز هزاران نفر از حامیان فلسطین در تجمعی گردهم آمده و پرچم‌های لبنان و فلسطین را در میانه حضور گسترده نیروهای پلیس به حرکت درآورده و شعارهایی در حمایت از فلسطین سر دادند. همچنین در رباط پایتخت مراکش نیز هزاران نفر در حمایت از غزه و مردم فلسطین، همچنین خواستار توقف خشونت‌ها در لبنان شدند.آن‌ها همچنین خواستار قطع روابط دیپلماتیک مراکش با رژیم صهیونیستی شده و شعار نه به عادی‌سازی، فلسطین برای فروش نیست را سر دادند.در تایلند نیز مردم در اعتراض به بی‌عدالتی‌هایی که از سال ۱۹۴۸ بر فلسطینی‌ها تحمیل‌شده و با درخواست حمایت از حقوق بشر و ایجاد کشور فلسطین به خیابان‌ها آمدند.در کراچی، پاکستان نیز این راهپیمایی با عنوان راهپیمایی میلیونی الاقصی از سوی حزب اصلی سیاسی-مذهبی پاکستان یعنی جماعت اسلامی و با حمایت حزب چپ میانه مردم پاکستان، مجلس وحدت مسلمین به‌عنوان حزب سیاسی-مذهبی شیعه پاکستان و انجمن وکلای این کشور و با همراه چندین گروه حامی فلسطین، مسیحیان و هندوها در کراچی برگزار شد.گفتنی است که در این اجتماع بزرگ و جهانی،هزاران نفر با شعار لبیک یا اقصی و لبیک یا غزه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و لبنان سر دادند. عبارت نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید و الاقصی، دفاع از تو باور ماست نیز ازجمله شعارهای مطرح در راهپیمایی بزرگ مسلمانان و آزادیخواهان جهان بود. گفتنی است که عملیات طوفان‌الاقصی شکست غیرقابل‌ترمیم برای رژیم صهیونیستی بود و ماهیت پوشالی این رژیم را برای جهانیان روشن و آشکار ساخت. کارشناسان و فعالان عرصه سیاسی بر این باورند که با وحدت حداکثری شکل‌گرفته میان امت‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی بیش‌ازپیش در آستانه فروپاشی قرارگرفته و بستر تسریع نابودی‌شان نیز فراهم گشته است چراکه به‌موجب عملیات طوفان الاقصی آسیبی جبران‌ناپذیر به هیمنه و تصورات ساخته‌شده از قدرت اطلاعاتی این رژیم وارد شد و قدرت پوشالی این رژیم در مقابل دیدگان جهانیان بر بادرفت. در بررسی بیش‌تر این موضوع به گفت‌وگو با محمد بیات، دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

محمد بیات، دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:
عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق ۲ هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

محمد بیات، دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که اگر مسلمین مجتمع بودند و هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند، او را سیل می‌برد. بیان ایشان نشان از اهمیت وحدت و انسجام دارد و بنابراین مادامی‌که وحدت میان مسلمانان بیش‌ازپیش گردد و اتحاد هرچه‌تمام‌تر رقم بخورد، رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی نابود و تمام خواهد شد. 
وی افزود: رژیم صهیونیستی با شروع عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق۲ در آستانه فروپاشی و نابودی قرارگرفته است. اگر رجزخوانی‌های‌ گذشته را با اظهارات اخیر نخست‌وزیرشان بررسی کنیم، خواهیم دید که در یکایک اظهارات اخیر، ترس و واهمه بسیاری وجود دارد.  
بیات تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق۲ رعب و وحشت را در وجود بنیامین نتانیاهو نهادینه کرده است. بنابراین با‌ وحدت حداکثری می‌توان نابودی این رژیم را تسریع کرد و پایان هرچه زودتر این رژیم را رقم زد. دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره اثرات عملیات طوفان الاقصی و شکست رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست. بیش‌تر کشورهای مختلف دنیا این‌چنین از ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و کودک‌کشی‌های این رژیم آگاه نبودند و اینک بیش‌تر کشورها از ذات جنایتکار این رژیم جعلی آگاه شده‌اند و خواهان نابودی صهیونیست‌ها می‌باشند. 
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: امام خمینی (ره) فرمودند که ما باید انقلاب اسلامی را در سراسر جهان صادر کنیم. خوشبختانه امروز مطابق توصیه و رهنمود امام راحل آرمان‌های انقلاب و اسلام صادر و در سراسر جهان رشد پیداکرده است. این اتفاق مبارک هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم‌شکسته و جهان را به بیداری هرچه‌تمام‌تر رسانده است. 
او با اشاره به وحدت مسلمانان جهان یادآور شد: راهپیمایی در سراسر جهان برای قاطع روابط و اقدام قاطع علیه رژیم صهیونیستی حکایت از همراهی وحدت مسلمانان و آزادیخواهان جهان دارد. بیات همچنین ادامه داد: عملیات وعده صادق ۲ پیرو عملیات طوفان الاقصی شکل گرفت و اینک دنیا می‌داند نابودی رژیم صهیونیستی امکان‌پذیر است. 
او در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه نابودی رژیم صهیونیستی به فضل الهی رقم خواهد خورد، اظهارکرد: «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ»و هر کس بر خداوند توکل کند، خداوند برای او کافی است.

نوشته پشتیبانی از مقاومت تا روز زوال صهیونیست‌ها اولین بار در روزنامه رسالت. پدیدار شد.

source

توسط spideh.ir