وی ادامه‌داد: باتوجه‌به کاهش شدید عرضه بنزین سوپر و تبخیر بسیار بیشتر این فرآورده نسبت به بنزین معمولی، جایگاه‌های سوخت به‌هیچ‌وجه تمایلی به ماندگاری بنزین سوپر در مخازن ندارند و به‌سرعت آن را به فروش می‌رسانند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران خاطرنشان‌کرد: بنابراین اینکه بخشی از مقدار ناچیز بنزین سوپر ارسالی به جایگاه‌ها در مخازن نگهداری شود و سپس توسط کارکنان به‌صورت سلیقه‌ای در اختیار مشتری قرار گیرد، منطقی نیست و خسارت مستقیم آن برای جایگاه بسیار بیشتر از سود احتمالی است

نواز گفت: در بدبینانه‌ترین حالت، اینکه در موردی نادر متصدی سکوی جایگاه، فراورده ته مخزن را با ریسک بالای احتمال خرابی شناور داخل مخزن، به یک مشتری اختصاص دهد، نامش وجود بازار سیاه نیست.

این مقام صنفی توضیح‌داد: البته همین مورد دارای ریسک زیان ۲۰۰ میلیون‌تومانی برای جایگاه است، زیرا اگر سطح فراورده پایین‌تر از شناور قرار گیرد موجب معیوب و خراب‌شدن آن شده و زیان مالی بالایی دارد.

وی افزود: این در حالی است که تراکنش‌های سوخت‌گیری در سامانه هوشمند سوخت ثبت می‌شود و امکان فروش فراورده به‌دلخواه متصدی سکو امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران ادامه‌داد: جایگاه‌داران پیوسته درخواست ارسال بنزین سوپر را ثبت می‌کنند، اما کاهش عرضه بنزین سوپر موجب بروز خساراتی برای جایگاه‌ها و دارندگان برخی خودرو‌ها شده است و برای رفع مشکلات باید مصرف بنزین کاهش یابد تا پالایشگاه‌ها فرصت پیدا کنند بنزین سوپر هم تولید کنند و طرح مسائلی مانند بازار سیاه بنزین سوپر کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

نواز خاطرنشان‌کرد: البته ما در این زمینه آماده دریافت گزارش‌های مردمی هستیم و در جهت صیانت از آبروی صنفی به طور قطع رسیدگی می‌کنیم، اما تاکنون چنین شکایتی واصل نشده است.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌ها امروز از وجود بازار سیاه بنزین سوپر خبر داده بودند.

source

توسط spideh